• mamma2002

Någon som varit i Gran Canaria i december?

Skulle vilja ha lite tankar och erfarenheter om
    Gran Canaria  gärna hotellet :

Blue Village Monte Feliz FFFF.

Hur var vädret när ni var där över jul?

Jag är jätte tacksam för alla svar.
    Tack på förhand   MVH Linda Hansen!
  • Svar på tråden Någon som varit i Gran Canaria i december?
  • MammaMariaH

har varit där 2 gånger mysigt men det var länge sen!

Felix & Ludwig är våra prinsar
  • patrikiden

Har också varit där över nyår och gjorde den klasiska grisfesten

Det är tillräckligt varmt för att bada i alla fall.

Helt ok, lite bättre än en svensk sommar skulle jag bedöma det som

• mamma2002

Tack för era svar!
     Vad skönt det ska bli!!!
     Tar en liten  semester "här omkring" o danmark i sommar och sparar oss till vintern istället.

Nu har man i alla fall något att se fram emot i höst!

Mer svar går jätte bra !   Tackar!

• Annika78

När vi var där i dec. (på södra sidan, Puerto Rico)
    Var det rätt ok temp på dagtid (svensk sommar) men på kvällarna var det kallare, runt 13 grader.
    För mig som är en badkruka var det för kallt i vattnet men säkert ok om man inte är en sådan fegis som jag
    Var på ön ska ni bo?

• skruttelisa

Vi ska också fira jul på Gran Canaria, svärisarna åker ner varje år och stormtrivs. I år bestämde vi oss för att följa med, dock bor vi inte på samma hotell. Det skall tydligen vara lagom varmt, typ vårväder vid den tidpunkten. Ni kommer säkert att få en härlig semester

• Toknorskan

,Blue Village Monte Feliz ligger i Bahia Feliz. Det er den miste platsen på Gran Canaria. Finns inte så mange affärer och restauranter der, men det er inte langt med taxi til Playa Ingles. I december kan det regne en del på kanariöene. var der i dec 2005 i en uke, og hadde en halv dag med sol..

Same Shit Different Day
  • hotten

bahia är ju en liten blåsig kulle... hur vädret är i december vet ju ingen! på canaris är det väldigt ostadigt på vintern som svensk sommar, man kan inte räkna med sol å bra väder en vecka å ännu mindre två veckor oftast är det dock någon dag bra å några som blåser å regnar bort... MEN har man tur så är det varmt å skönt som varmaste sommardagarna här..

på bahia har du allt du behöver, men inte mer än så... det är barnvänligt å fint. Men det är svinkalla överbefolkade pooler, ingen strand att tala om, underhållningen är usel men dock bra för barnen fast den är samma 6 av 7 dagar... (fast barn trivs med rutiner så)
    orqidea hotellet ligger närmast allt. monte feliz ligger högst upp på kullen å det är en rätt lång å brant backe att promenera upp å ner på, mycket längre å brantare än man någonsin kan gissa när man ser å läser katalogen å dennes bilder.
    å all underhållning, bamseklubb, lekparkerna, bamsefrukost osv finns på orqidea.

monte feliz är dock bästa lägenhetshotellet där, och har en egen pool som inte är riktigt lika överfull som hotellets...

Svar på tråden Någon som varit i Gran Canaria i december?