• Anonym (velig)

När är det dags att avsluta förhållandet/äktenskapet?

Snälla hjälp mig, jag vet inte vad jag vill längre. Min psykolog tror att jag gör allt vad jag kan för att hålla ihop vårt förhållande på grund av mina egna otroligt dåliga erfarenheter som skilsmässobarn. Jag älskar min man, men jag är inte förälskad eller kär i honom. Jag tycker väldigt mycket om honom, men jag tänder inte på honom, tycker inte ens om när han rör vid mig. Men jag tycker om att umgås med honom. Vi har många problem i förhållandet och nu har jag även psykiska problem. Jag vill inte att våra barn ska växa upp med skilda föräldrar. Är det verkligen rättvist att låta barnen åka mellan föräldrarna bara för att jag inte är förälskad i honom, är inte det egoistiskt? Ni som har problem i relationen, varför har ni valt att stanna eller gå? Vad tycker ni om era beslut i efterhand?

• Svar på tråden När är det dags att avsluta förhållandet/äktenskapet?
  • gambia90

Jag menar att folk lämnar förhållanden alltför lätt!
    Jag tycker att man bör kämpa och försöka lösa det som knakar.
    Du älskar din man skriver du ju, det är en bra början :)

• Anonym (jag med)

åh jag känner så likadant i mitt förhållande. men jag vill heller inte gå ifrån min man bara för jag inte längre är kär i honom. jag skulle inte klara av att ha min son endast varannan vecka hos mig.bara tanken på hur jobbigt det skulle vara för sonen får mig att fortsätta. det är inte det att jag lider i mitt förhållande, men kärleken har tagit slut och det har bara gått utför sedan vi fick barn för 2år sedan.

• Mia83

Jag tror att känslorna går att hitta igen, om man anstränger sig. Så länge kärleken finns kvar finns det hopp!

• Pusselbiten86

jag VET att känslorna kan komma igen...
    Har varit med om de i tidigare förhållande...

Kämpa på.. säger du att du älskar han så kör på de

LYCKA TILL

♥ Noah 26 Maj 2006 * Syskon BF 19 Juli-07♥
  • Anonym (velig)

Men jag vet inte om kärleken finns kvar, älskar honom mer som en kompis...

• Lilla Z

Jag läste i en tidning att man skulle ställa sig själv en fråga. Kommer jag att ha bra liv utan denna person?? Svarar man ja på den frågan, är man redo att lämna....

• Anonym (velig)

Lilla Z
    Jag förstår inte riktigt, alla kan väl få ett bra liv utan sin man?

• Anonym (Hallå??)

GÅÅÅÅÅ!!!!
    Tror du inte att dina barn kommer känna av hur du mår?
    Tasskigt att stanna, för barnens skull!!
    Det är bättre att lämna o må bra än att stanna o inte va lycklig, för det kommer spegla av sog på barnen - GARANTERAT!!
    Jag är uppvuxen i ett sånt hem, gissa vad jag har haft för bild av ett förhållande??????

• Lilla Z

Absolut kan man ha ett bra liv utan sin man. Men om man står i valet och kvalet att gå eller stanna, så kanske man ska ställa sig ett par frågor innan man tar steget. Jag är också uppvuxen i en familj, där min mamma och pappa inte ville splitra familjen. När jag som är yngst flytta hemifrån lämna min pappa mamma...

Jar tror på 2 lyckliga familjer än en olycklig....

Svar på tråden När är det dags att avsluta förhållandet/äktenskapet?