• Willow 82

Renovera badrum tips och kostnad?

Jag undrar om nån har några fina bilder på badrum. Är så himla svårt och välja kakel osv. Sen undrar jag hur mycket det kan kosta? Känns som man måste anställa nån till att renovera badrummet så det blir ordentligt gjort men hur dyrt blir det?

Nån som vet något om det här?

• Svar på tråden Renovera badrum tips och kostnad?
  • Singha01

Att renovera badrum från grunden är dyrt!!! Hur dyrt det blir beror förstås på vad du väljer att ha på golv och väggar. Vi har helrenoverat vårt badrum nyligen, bytt stammar, gjutit nya golv och satt upp kakel och klinker på väggar och golv. Kostnaden slutade på strax över 50 000 inkluderat nya badrumsmöbler och bubbelbadkar. Faktum är att kostnaderna för att göra "underarbetet" med fuktspärr och allt annat är nästintill lika dyrt som att köpa kakel och klinker i normalpris.

*IVF-gravid V 33*
  • Singha01

Ps. Vårt badrum är dessutom mindre än 10 kvm.

*IVF-gravid V 33*
  • Willow 82

Ok, tror inte jag behöver byta stammar, men byta kakel och sätta dit golvklinkers, sen är det ju bubbelbadkar, handfat o toa.

Jo kan tänka mig att underarbetet är det som blir dyrt. Synd att man inte kan göra sånt själv.

• Singha01

Du kan göra underarbetet själv om du håller dig till de fackmannamässiga direktiv som finns. Det hela handlar ju om att ha ordentligt med fuktspärr enligt konstens alla regler så att det inte finns risk för fuktskador om en läcka uppstår.

*IVF-gravid V 33*
  • ttiinnaa

kolla i mitt galleri.
    vi gjorde ett helt nytt badrum i källaren och det var bara ett förrådsrum.
    ca 160000

• Willow 82

Oj fint badrum Mitt kommer dock vara betydligt mindre.
    Man kanske skulle kunna fråga nån händig kille man känner om han har lust att hjälpa till. Tycker det känns lite läskigt med att göra om ett badrum då man kan få fuktskador om man inte gör rätt.
    Tack för svaren Vill gärna se fler bilder om nån har, gärna små badrum men stora går också bra såklart

Svar på tråden Renovera badrum tips och kostnad?