• Anonym (Undrar)

Ha sex under behandling av klamydia?

Hej!

Jag har en fråga, som kanske är dum (?), men jag vet faktiskt inte så jag blir tvungen att fråga.
    Kan man ha sex om man behandlas för klamydia eller måste man vänta tills behandlingstiden är över?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Ha sex under behandling av klamydia?
  • Anonym

Till mig sa de att jag måste vänta tills kuren var avslutad, trots att min kille hade samma kur.

• Anonym

Ni kan ju använda kondom om ni är så sugen

• Anonym (Undrar)

Jag vet inte om jag vågar det.. Jag fick klamydia trots att jag hade kondom med han som smittade mig.

• Anonym

Nä, men då ska du låta bli!

Behandlingen är ju bara 10 dagar, så du får onanera isåfall

• Anonym (Undrar)

Haha, ja, det får väl bli så då..

• Anonym

Men kan man ha sex samma dag man tar sista tabletten eller måste man vänta tills dagen efter....??

Sugen så jag tror jag dööööör.....=)

• Anonym

avstå helt under hela behandlingen eftersom kuren inte ger samma effekt!

• Anonym (otålig...)

Vi hade sex en gång under vår behandling. Var så sjukt sugna, dock använde vi kondom - bara det att den sprack :O

Det gock bra iaf, och vi blev friska. Fast det är nog ingenting att rekomendera Bättre att vänta tills kuren är slut

• Anonym (a)
    Nej du ska inte ha sex inte ens med kondom under behandlingstiden!
  • Baraduojag

Är väl ganska uppenbart att man inte ska ha det under behandlingstiden??

• Anonym

man ska vänta tills behandligen är klar, för annars smittar man varandra och bacillerna försvinner inte ändå..

har jag fått höra iaf..

• KarlB

Om båda behandlas under samma period med antibiotika, kan de då ha sex med varandra?

• KarlB

Om båda behandlas under samma period med antibiotika, kan de då ha sex med varandra?

• Alvarin

Oavsett om paret har smittat varandra, äter samma kur osv. så ska de INTE ha sex under behandlingen. En tids avhållsamhet kan nog vara en bra krydda

• Anonym

har läst på nätet o där står det att man ska vänta tills hela kuren e avslutad.

Svar på tråden Ha sex under behandling av klamydia?