• irrblosset

Målerifabriken?

Nån som har någon åsikt om fenomenet?

Jag har snubblat över ett antal tavlor från Målerifabriken och tycker att en hel del av dom är fina.
    Men är dom verkligen värda pengarna?
    Från 2999:- och uppåt för reproduktioner som konstnärerna färdigställt med färg. Visserligen är alla lite olika då, eftersom konstnärerna färdigställer dom, men själva värdet på tavlorna borde ligga en bit under tusenlappen..

www.malerifabrikken.dk/

• Svar på tråden Målerifabriken?
  • CUFC

Reproduktioner kan jag inte se att det är... Utan det är ju konstnärer som jobbar för "målerifabriken" och antagligen producerar en viss sorts verk för dom. Men det är ju orginal verk och är därför i mitt tycke värda pengarna.

• irrblosset

Inte reproduktioner när dom förs över på en duk via skrivare?
    Det är ju väldigt olika (vad jag sett iaf) hur mycket konstnärerna fyller i. Vissa nästan ingenting, bara för att få lite "yta". Andra fyller väl i en hel del..

• CUFC

Var står det att dom gör så? jag letade men såg inte.

• irrblosset

Har två kompisar som är konstnärer som var med mig när jag hittade ett par av tavlorna. Ena har varit lärare på konsthögskolan här i stan, så jag litar på honom.
    Sen tror jag bestämt att jag läste det någonstans..
    Ska kolla om jag hittar.

• irrblosset

Uhm. Nä, hittade inte vart det stod. Men bara det faktum att dom har kataloger man kan beställa från talar ju för att det är massproduktioner.

• CUFC

Ja massproducerat kan det vara men det kan vara att dom konstnärer som är anställt faktiskt målar samma/nära identiska tavlor flera gånger. Har själv gjort så några gånger... eftersom dom bilderna på hemsidan var rätt abstrakta så är det inga större svårigheter att göra nära på perfekta kopior varje gång utan att anstränga sig så mycket.

Men det kan mycket väl vara som du säger att dom är printade på duk först.

• irrblosset

Mm.. jaja. Ingen annan som har info om Målerifabriken?

Måste gå en sväng igen och kolla hur tavlan ser ut. Är verkligen superförtjust i en av dom..

Svar på tråden Målerifabriken?