Piren i Jönköping...
... är det samma som restaurang Saltkråkan, eller är det olika ställen? Och vilket är bäst i så fall? Vad är skillnaden?
Är förvirrad - vi ska boka bord inför nästa helg eftersom vi ska ner till mörkaste småland. Hua.
... är det samma som restaurang Saltkråkan, eller är det olika ställen? Och vilket är bäst i så fall? Vad är skillnaden?
Är förvirrad - vi ska boka bord inför nästa helg eftersom vi ska ner till mörkaste småland. Hua.
det är olika ställen där.. olika resturanger, kom inte ihåg vilken vi har varit på men det är jättemysigt där, finns nog nätet om man goggla och kan man säkert kolla olika menyerna på resturangerna.
Det finns flera olika restauranger på Piren. Saltkråkan är väl en av båtarna som ligger där, om jag inte minns fel. Jag har hört att de har bra met men att det är rätt dyrt.
googla, det kanske finns info på nätet. Kolla alltomjönköping också. Punkt com eller se, minns inte vilket.
Jag har googlat som en galning, men det är ni infödingar som besitter den viktigaste infon!
Grattis till att ni får möjligheten att åka till en av sveriges mysigaste sommarstäder!
på piren finns följande restauranger:
Harrys (Harrys på Piren)
Restaurang Åtta glas
Restaurang Amadeus
Saltkråkan Bar och kök (Tel:036-125353)
samt en fiskerestaurang som heter nåt med Piren i men jag kommer inte i håg exakt vad den heter - kan va restaurang Piren.
Om du kollar på Hitta eller Gula sidorna lär du få upp info om hur de kontaktar dom med.
Allra mysigast tycker jag att Saltkråkan Bar och Kök är den är lite stillsammare och mysigare inredd samtidigt som de har en mycket trevlig solterass, vet dock ej om de börjat servera mat ännu eller om det bara är lättare rättare och vin/drinkar. Om de inte gjort det rekommenderar jag att ni tar en drink där innan ni äter på¨nån av de andra restarangerna.
Jag har ätit både på Harrys och åtta glas i år och de är båda mycket bra med god mat och trevlig personal!
Nu har vi bokat! Det blev fiskerestaurangen på Piren eftersom vi sällan äter fisk ute och den verkade dessutom lite lagom familjär, typ "idag har vi nyfångad strömming och vi blev så inspirerade så vi gjorde en specialsås till den..." Det stod mellan den och Saltkråkan i slutändan men vi var ju tvungna att välja...
Återkommer med rapport efter helgen!