• IdaB

Ni som har en tygsoffa med EJ avtagbart tyg se hit!

Har hittat en jättefin soffa men tvekar så inibombens på att slå till då det inte är avtagbar klädsel...
    E ju bortskämd med att ha skinnsoffa o nu o det e bara torka bort alla fläckar med välling o dyligt!

Visserligen finns det ju möbelshampoon osv, fungerar de bra?
    O hur fungerar det för er att hålla en tygsoffa fräch när man har småbarn??

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Ni som har en tygsoffa med EJ avtagbart tyg se hit!
  • Sofis

Nu har jag inga småbarn, men jag har haft mina älsklings(tyg)soffor i några år nu... om det blir en fläck brukar den lätt gå bort med lite tvål och vatten. Det är väl värre om någon spiller rött vin, men det brukar ju småbarn inte göra så ofta

• IdaB

Sofis...
    Hahaha... nä de e sant!
    Men du tycker att det funkar bra ändå??
    Har ju haft textil soffor förr fast med då med tvättbar klädsel...

• Sofis

Det funkar hur bra som helst! Jag får lite ångest om nån sitter och super rödvin i soffan dock, men det är det värt

• IdaB

sofis... e ju oxå så där sjukt rädd om min nuvarande soffa trotts att det bara varit till att torka bort med en trasa
    Men nu vill jag ha en ny igen

• Familytime

Vanish har gjort en bra tyg-fläckborttagningsmedel. Funkar kanon! Spruta på, låt det verka och torka sen bort. Sen funkar det alltid med såpa och vanligt vatten.

• IdaB

familytime..
    åhh tack för tippset! har ju sett reklam för de, men inte hört att det verkligen fungerar

• Familytime

Det funkar finfint och luktar faktiskt riktigt gott också, men det är ju en smaksak. Jag har ett tips om era små älsklingar lyckas få tag på eran mascara och går lös på tygsoffan med........ Gör ingenting...häng över en handduk, andas lugnt och låtsas som om det inte har hänt. Sen en vecka senare kan man ta bort handduken och sätta sig med yes och varmt vatten ock gå loss på fläckarna. Det gick bort alltihopa och förmodligen pga att man väntat och inte tagit det när det var kladdigt!

• emet

Hej! Ica säljer en trasa som är fantastisk jag fick bort bla chokladfläckar tom min smabo blev inponerad, nu har inte jag småbarn så jag kan inte gå i god för detta men trasorna sälj fyra stycken i ett paket en rosa, blå, vit och beige 45 kronor. kommerinte iåhg vad de heter men kan kolla upp vid intresse

• IdaB

emet... de lät ju super! Var det för textil möbler el??
    Har ju en vit fåtölj som man får fläckar på ibland o det skulle ju underlätta om man kunde ta bort enbart fläcken istället för hela överdraget o tvätta varjegång!!

Svar på tråden Ni som har en tygsoffa med EJ avtagbart tyg se hit!