Gudmor..hur fråga...
Har tänkt fråga min kompis om hon vill bli gudmor till vår dotter, men hur frågar man? "apropå ingenting... vill du bli gudmor?" Hur har ni andra frågat... an kan väl inte bara slänga fram frågan...
Har tänkt fråga min kompis om hon vill bli gudmor till vår dotter, men hur frågar man? "apropå ingenting... vill du bli gudmor?" Hur har ni andra frågat... an kan väl inte bara slänga fram frågan...
Eeeh. jag gjorde ungefär som du säger :p det är bara att lägga fram det :D eller så förklarar du att du skulle vilja be om en tjänst **S
Vi frågade "bara". Hade kompisarna hemma (umgås ganska flitiga) och sa då att vi gärna ville ha dom som faddrar till tvåan och frågade om de ville ta sig an uppgiften.
Med första barnet var det ganska självklart, min o min makes syskon så där var det inget som behövdes fråga.
det där har jag tänkt på också med dottern flöt de på bara men de är ju nåt år sen
å tänk om man får nej av sitt förstahandsval huj huj
frågade min vän igår! frågade bara rakt av.. o hon blev jätteglad nu ska vi bara bestämma om det ska räcka med henne o hennes pojkvän (min sambos barndomskompis) eller om vi ska ha ett par till...
Vi fick den fråga idag av våra kompisar. Då fårgade lilltjejens mamma vad vi skulle göra på en lördag i agusti då sa min sambo att vi skulle på dop för att hennes sambo hade redan skvallrat till honom. Så frågade mamman om vi ville vara lilltjejens gudföräldrar. och Om vi ville. SJÄLVKLART! Vi ser det som ett hedersuppdrag! Jag är jätte stolt att dom valde just oss!
När vi valde/valt vår gudmor till sonen så köpte jag ett fint kort.
I mitten skrev jag typ: Vill du bli min gudmor?
Runt omkring gjorde jag små moln.
I varje moln skrev jag saker som är "karaktäristiskt" för henne och som var anledningen till att vi valde henne. Typ:
"Du är full av kärlek", "Du kan hjälpa mig förstå min mamma" "Du har fortfarande mycket bus kvar", "Du är en fantastiks kock", "Du har alltid nära till skratt" osv.
Postade sedan kortet och väntade på svar...
Har nog tänkt lägga upp det på typ samma sätt till nästa bebis..
Lycka till!
C
Frågade min syster i förrgår när vi var ute på långpromenad.
Sa väl ungefär såhär: jo, jag å daniel (sambon) har pratat om gudföräldrar/faddrar och vi valde en var och jag undrade......osv.
och hon vart super glad
Jag satte mig ner och pratade med min syster. Jag började med att tacka henne för allt stöd jag fick under graviditeten osv. Sen sa jag att jag var tacksam för att hon fanns för mig och nu även för Leia och sen frågade jag om hon ville bli hennes fadder.
Hon vart jätterörd och kände sig väldigt hedrad.
Kändes jätteskönt att få berätta att hon betyder mkt för mig...