• criks

avbetalningsplan med inkasso

Hej

Jag står här med skulder (till två banker)som jag inte kan betala då mitt företag gick i konkurs på grund av sjukdom. Jag har kontaktat komunens skuldrådgivare och vi har skickat ut ett förslag till fodringsägarna om ett tillfälligt uppskov till ekonomin ordant upp sig. Eftersom jag var egenföretagare tidigare så står jag helt utan inkomst för tillfället. Förslaget som vi skickade ut godtogs inte av bankerna utan nu är skulderna på väg till inkasso.

Min fråga: Kan man göra upp en avbetalningsplan med inkassoföretaget eller är det kört.

• Svar på tråden avbetalningsplan med inkasso
  • Sarge

Ingen aning....kan du inte prova att prata med bankerna igen?
    å se om det går att lösa den vägen istället så du slipper inkasso!

• Veliga Mamman

Man brukar kunna göra upp en avbetalningsplan med inkassoföretagen.

Hoppas det ordnar sig för dig.

• Längtar efter en liten

Man kan göra upp en avbetalningsplan ja,det har jag gjort med 3 olika

Mamma tänker på dig,hur du har det där uppe :( Puss
  • criks

Jag kanske borde nämt att skulden är på ca 150 000:- totalt. Att det går att komma överens om mindre summor vetjag men jag funderar på om det är möjligt när beloppet är så pass högt. Det kommer ju att ta rätt många år att betala av och kanske är det för mycket pengar samt tar för lång tid för att ett inkassoföretag ska befatta sig med problemet.

Jag pratade med en som hade 200 000 :- i skulder som gått till kronofogden och han hade fått en plan på en så pass hög summa hos KF i alla fall så det kanske finns den lösningen också om nu inte inkassoföretaget går att förhandla med ?? kostigt är det i alla fall att bankerna inte var villiga att förhandla.

Svar på tråden avbetalningsplan med inkasso