• Ijan

Fler med bebisar som gillar att snurra på saker?

Jag har en pojke på fem månader som nu på riktigt börjat intressera sig för leksaker. Hans favorit är sådana saker som man kan snurra på och han verkligen älskar att snurra. Detta har jag bara tyckt varit gulligt förrens jag råkade läsa på nätet att man skulle vara uppmärksam på ifall barn snurrar på saker. Det kunde tydligen vara ett tecken på autism. Jag har tidigare oroat mig mycket för min son men har precis börjat släppa detta och njuter av att vara mamma. Men nu blev jag liksom osäker igen... Det låter kanske jätteneurotiskt men jag skulle gärna vilja veta om det finns fler vars barn gillar att snurra på saker?

• Svar på tråden Fler med bebisar som gillar att snurra på saker?
  • elefteria

Min dotter var ockå ganska så förstjust att snurra just i den åldern. Nu är hon snart ett år och nu är det annat som är mer intressant. Tror inte du behöver oroa dig för autism pga av det.

• Ijan

Tack för svaret. Fler därute???

• Vi 5

ja vår kille (12 mån) älskar att se på och snurra på saker. Att gilla det i denna ålder är helt normalt, det är om det blir en fixering som håller i upp i 3-6 års åldern och om barnet är extremt fixerat vid detta som man kan börja oroa sig (jag har arbetat med barn med autism).

• 3barnsmamma79

12 mån och han snurrar på hjulen på sina bilar,

• Ijan

Åh, tack så mycket för de lugnande svaren! Det är så svårt att veta saker när det är ens första barn. Folk påpekar också så mycket så ibland blir man orolig i onödan...

• Bellahhh

Va ? Min Noah älskar när man snurrar tex en pet-flaska framför honom han skrattar som bara den !! Är han autistisk då ????

Min familj är finast
  • Bellahhh
    Bellahhh skrev 2007-05-15 08:23:44 följande:
    Va ? Min Noah älskar när man snurrar tex en pet-flaska framför honom han skrattar som bara den !! Är han autistisk då ????
    9 mån
    Min familj är finast
Svar på tråden Fler med bebisar som gillar att snurra på saker?