• mebba

krulla håret med piprensare??

har nån gjort det`? jag har provat men får inte till det! Hur gör ni?

• Svar på tråden krulla håret med piprensare??
  • isisisis

När jag var liten krullade mormor mitt hår med toapapper.
    Rullade ihop och knöt!

• killing

Hej
    Har superlockigt mörkt hår naturligt men mina småsystrar har ärvt mammas raka blonda hår *avundsjuk*. därför kommer här ett framgångsrecept...
    läggningsvätska alt mousse innan i fuktigt hår rulla upp lite hår på varje piprensare annanrs blir det inte snyggt se till att håret rullas upp hela vägen annars blir ju topparna raka om du vill kan du först tvinna varje slinga innan du rullar upp dem! använd hårfön för att torka eller ännu hellre låt självtorka över natten!

Lycka till

• GussanGos

japp det har jag gjort...gjorde det på min bästa kompis. Det tog jääääkligt lång tid men oj vad coolt det blev när vi tog ut det. Hon hade ganska långt hår och fick ett sååå häftigt afrokrull, jättestort hår

Jag tog en pytteslinga, blötte lite med vatten och virade sen nedifrån och upp och längst upp rullar jag om piprensaren runt slingan. Behöver inte sitta stenhårt och helt tätt intill huvudet men dom får ju inte gå upp. Sen ska det ju bara sitta tills håret är helt torrt.
    Jag fönade det en massa också innan jag tog upp det. Och när jag tagit ut slingorna så kammade jag bara med händerna för att lockarna fortfarande ska behålla formen, börjar man kamma med borste så blir det gärna bara ett stort barr och allt krull sprids ut....om du förstår hur jag menar... =)

Ett tips är att klippa pirensarna ganska korta, det är bara jobbigt att ha långa tåtar man måste hålla på och vira extra. Slingan är ju liksom inte så stor så det räcker med att knyta en liten piprensare.

Livet är farligt att leva, underligt att socialstyrelsen tillåter det.
  • Monica S

Låter skithäftigt!!
    Måste prova nån gång

• liin

Annars kan du tvinna en våt slinga med hår sen rulla upp den på en piprensare, knyt ihop å låt torka. Knut upp piprensaren o låt locken falla ut. Blir som dreads, du kan sen om du vill plocka isär varje lock försiktigt m fingrarna så du blir lockig.

• Cesilia

En annan sak som man kan göra om man har en plattång är att man rullar upp en liten tofs i taget på en metallsticka (som man stickar med-handarbete) och sedan värmer med plattången. Då kan man bestämma vilken storlek man vill ha på locken i o med att stickorna finns i olika tjocklekar.
    (o har man inga stickor så fungerar skruvmejsel lika bra enligt egna erfarenheter)

Det här gjorde en frisör på mig när jag var hårmodell, så det är ingenting som jag hittat på själv

• mebba

ok, då ska jag prova, nån som har bilder ?

Svar på tråden krulla håret med piprensare??