Sambal oelek?
Hur ser sambal oelek ut och var i affären hittar man det? Vid kryddorna, eller?
Hur ser sambal oelek ut och var i affären hittar man det? Vid kryddorna, eller?
Det ser ut som......typ som tacosås? Kanske... I en liten glasburk. Vet inte var affärerna brukar ha det...Men kanske där dom har chilisås och sånt..?
en liten liten burk med rött innehåll...brukar stå vid soya och sånt. Mendet är bara att fråga ngn som jobbar där annars.
det är en glasburm med en röd etikett där det står samal oelek med vitt på.den finns vid hyllor där dom har ketchup o sånt.i willys ialf...vit lock e det på burken oxå..lycka till med letandet :)
www.chilliworld.com/i/p/185.jpg
Så kan det se ut!
Hmm vet inte vart de har det.. kommer inte ihåg
Det är krydda i flytande form.. Finns nog i kryddhyllan eller runtomkring där man har tacosgrejer. Fråga i affären.
Finns nog nästan överallt vad jag vet.
det är en låg genomskinlig glasburk med vitt lock med en röd/svart sumbol på. Etiketten är vit med svart och rött. Står klart och tydligt sambal oelek. borde finnas vid kryddorna eller vid soyan osv.
som sagt, kryddan ser ut lite som salsa.
Oj vad många snabba svar! Tack så mycket! Jag trodde att det var på flaska men det är alltså en glasburk. Tack igen!
Det är typ halva priset i kinabutiker som i ICA affären!
Det är mald chilipepparsås i olja och salt.
Sås som står på borden på kinarestauranger.
men sambal är ju inte direkt en sås..
fniss...vad många som svarar samma fast på olika sätt...hihi
isisisis vad är en kinabutik? Någon sån har jag inte sett till i vår stad ialla fall!
Man använder ju bara lite,inte lika mycket som vanlig sås!
Men den är ju segt flytande!
Det finns både Sambal Oelek och Sambal Badjak.
En affär där de säljer olika förekommande produkter från thailand och kina och därikring!
Ris,burkar med Hoisinsås,fisksås,bambuskott och allt möjligt!
isisisis : hur skiljer sig sambal badjak från oelek? Nä, precis, den är som mer som ett chilimos :)