• Mira26

Fler som brukar sälja kläder på blocket ??

Blir sååå trött.
    Har under en tid sålt ganska mycket kläder på blocket, katvig, nanoou, molo, pop mm
    Får jätte mycket svar och folk verkar jätte intresserade men att ta sista steget o skicka över pengarna är svårt tydligen.
    Lämnar inte ut mitt kontonummer innan personen gett mig sin adress och verkligen bekräftat att de verkligen vill ha kläderna.
    Problemet jag allt oftare har är att de skickar inga pengar, o hör inte av sig mer heller.
    Så nekar jag massa andra pga detta.
    Fler som har problem med detta eller går era försäljningar bra ?

• Svar på tråden Fler som brukar sälja kläder på blocket ??
  • Vilmagbg

Jag har sålt och köpt ganska mkt kläder på Tradera och det har hittills aldrig vart några problem. När jag sålt på Blocket har personen i frågat kommit hem och hämtat grejerna alt så har jag träffat personen och då har jag fått betalt kontant.

• Tildes mor

Tråkigt att det dina försäljningar inte gått bra. Jag har sålt en del av dotterns urväxta kläder och det har gått utan problem.

• Tildes mor

Tilläggas ska kanske att jag både haft köparen här och fått betalt på en gång plus att jag skickat en del, och då har jag fått betalat innan jag skickat dem.

• JennyCB

Kan du inte sälja med postförskott?

ღ ♥ ღ Älskade Lukas ღ ♥ ღ
  • Mira26

Vet inte hur det funkar med postförskott men det känns bökigare om de inte hämtar ut kläderna..

• kärleksbaby

Jag tycker att det verkar finnas en hel del både oseriösa och seriösa som köper via blocket. Jag försöker läsa av de mail jag får in. I vissa fall märker man om de faktiskt kommer att köpa eller ej. De mest desperata som brukar skriva typ "måste ha den", "sälj den ej till någon annan" brukar oftast dra sig ur av en eller annan anledning. Jag har alltid varit schysst och "hållit varan" till den första som visar intresse men har lärt mig läxan att inte göra det. Man ska sälja till den som är snabbast att genomföra affären, punkt. Annars riskerar köpet att dra ut på tiden och de andra potentiella köparna förlorar intresse eller får tag i varan någon annanstans. Generellt så är det mer seriösa personer bland "föräldrar" än när man försöker sälja annat. Jag har i vissa fall skickat varan till personen i fråga och fått in pengar på mitt konto, i vissa fall har de fått komma hem till mig och betala kontant och i andra fall träffat dem på stan. Hittills har det funkat olika från fall till fall. Det krävs dock att jag litar på någon hundra procent för att jag ska skicka iväg varan och få betalt på mitt konto i efterhand. Man ska tänka på att köparen inte heller alltid kan lita på att säljaren skickar sin vara. Jag håller med om det bökiga med postförskott, dessutom kostar det extra. Jag föredrar att träffas.

• stina72

Jag har försökt att köpa kläder via blocket men alltid fått till svar att de är sålda. Så det måste ju fungera åxå
    På Blocket tycker jag kläderna är billigare än på Tradera, där märkeskläder har en tendens att bli ruggigt dyra med tanke på att de trots allt är begagnade.

• MuminMy

Jag säljer hellre på Tradera, enklare och mer seriöst iom att man har omdömessystemet, dessutom kan du ju där använda paypal om du vill.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Fler som brukar sälja kläder på blocket ??