• Dii

Hjälp ang sånger med namn

Hejsan!
    Snart är det dags för avslutnigns festen på vår skola och vi har tänkt göra ett litet ljudklipp med sånger med avgångselevernas namn i.

Är det någon som har förslag på sånger om dessa namn. Vi har totalt hjärnsläpp just nu... Hoppas någon kan hjälpa oss!!
    Om någon har ett förslag på någont namn vi radan hittat en låt till vill vi gärna ha förslag ändå

Hnerik tänker vi på någon fotbolls låt med Henke Larsson men vi kommer inte på vad den heter...

Maria - blondie - Maria
    Myran - balladen om den kaxiga myran - cornelis Wreisvik
    anna - ronny och ragge - snälla rara söta anna
    jennie - jennie jennie - lasse berghagen
    lisa - mona lisa - ?
    malin -
    susanne -
    Henrik -
    Carina -
    irene -
    annelie -
    Carina -

• Svar på tråden Hjälp ang sånger med namn
  • Dino78

Irene - Mjölnarens Irene....men jag vet inte om dom sjunger namnet i den, men låten heter så. Wizex eller nåt sånt gjorde den.

Susanne...Finns ju en låt som heter "Susanna" och så Cohens "Suzanne" men då är det ju engelskt uttal.

DIF i själ och hjärta
  • Dii

Ja det är ju jätte bra, det berhöve rju itne vara svenskt uttal eller rätt stavning.

tack så mycket, sparar de låtnamnen!!

Men vi behöver fler

• Dino78

Burt Baccarach eller hur han nu stavar har en låt som heter "Lisa"

DIF i själ och hjärta
  • Dino78

Cliff Richard sjunger en låt som heter "Carina"
    Sen finns ju "Corrina Corrina" oxå från 60-talet men det låter ju nästan som Carina

DIF i själ och hjärta
  • Dii

tack tack ni är underbara... mer?

• Snäckan05

Fanns ju en svensk låt för många år sen som en ung kille sjöng. Susanne, Susanne vi ska vara rädda om varann (något sånt tror jag den gick). Fast det är nog en 20 år sen.

• Dii

corrina corrina är absolut godkänt hehe

• Dii

Snäckan05 - susanne vi ska vara rädda om varann hehe.. den skulle passa jätte bra. men vem sjunger den?

• Snäckan05

Tror han hette Fredrik. Men är inte säker. Blev jämt trackad för den eftersom jag heter Susanne.

Svar på tråden Hjälp ang sånger med namn