Ögonskugga till ljus blågrå ögon?
Vilket färg passar bäst till ljus blågrå ögon? Vilken effekt ger olika färger på ögonskuggan?
Vilket färg passar bäst till ljus blågrå ögon? Vilken effekt ger olika färger på ögonskuggan?
Brunt , svart, lila, blå?
Jag är inte särskilt trendmedveten, speciellt inte vad det gäller make up. Men jag föredrar toner i orange, rost, brons etc till mina ljust blågrå ögon (svart eller mörkbrun mascara). Det framhäver det blå i dem.
Testa blå ögonskugga...di´na ögon kommer bli blåare än blågrått..
Om du vill framhava din egen farg ska du valja kontrastfarger, alltsa varma farger i ditt fall. Men det ar svart att visa/saga exakt nar jag inte har dig framfor mig. Man kan ej saga att EN farg passar dig bast utifran din ogonfarg, det ar annat som spelar in som hudfarg,harfarg mm. /Utbildad makeupartist
Markattan. Okej, mörkblå ögonskugga har jag testat vilket inte fungerade så jättebra för att framhäva mina ögon. Men tack för tipet!
mo3: jag har testat bruna nyanser och jag vet inte riktigt där heller, tyckte ögonfärgen tonades ner även där. Jag är väldigt blek i hyn, om jag lägger in en bild här blir det lättare att avgöra då?
cloud: nej=P jag hade ju kunnat skriva INTE mörkblå..testa en ljus..jag ahr självt gråblå ögon...har en nästan bebisblå ögonskugga...as snyggt..och ögonen blir vackrare..
Lagg en en bild sa ska jag gora mitt basta!
Tycker du ska prova rosa ögonskugga, fräscht i sommar. Köpte själv en från loreal precis med 2 olika rosa nyanser och en lite guldig. Kostade typ 110:-
testa en brun skugga med guld eller kopparton, det kommer att framhäva det blåa i ögonen.
Tack för era tips Ska testa de färger ni nämt.
Grå-silver brukar bli rätt fint och guld brukar som ovanstående nämnt, framhäva det blåa