• skogsblomma

Eslöv???

Av någon oförklarlig anledning har min sambo nu fått dille på att flytta till Eslöv.

Tyvärr har jag hört en del negativt om Eslöv och är inte lika positiv som sambon. Han har också hört det negativa, men ändrade sig när han såg att där finns fina villor till bättre priser än i regionen i övrigt.

Jag tänker att det ju måste finnas en anledning till att det är billigare där. Men sambon tror att det är ett gammalt rykte som lever kvar från den tiden som Eslöv blev framröstat som Sveriges tråkigaste stad.

Så hur är det egentligen i Eslöv? Vad tycker ni Eslövsbor och även ni som inte vill bo/bor där?

Kan tillägga att vi aldrig varit i Eslöv.

• Svar på tråden Eslöv???
  • Sommaren22juni1979

Min syster bodde innan i Eslöv med sin man.. flyttade pga jobb..

De hade inte flyttat därifrån.. Om det inte hade varit för jobb.

Jag trivdes bra när jag var där faktiskt ... lungt och skönt...
    Inte många utestället men det är en bra familjestad ..

En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
  • smulan 75

Min syrra bodde där i ca 4 år (med sambo o 2 barn)men fick nog o flytta därifrån efter 3 inbrott i bilen,o 2 stölder i sitt förråd. o hyresvärden var tydligen inte bra heller tror det var eslövsbostäder. så har bara fått höra negativa saker tyvärr.

• skogsblomma

Kanske varerar det stort mellan områden i Eslöv?

Men även om man själv bor i ett ok område, är det kanske inte så roligt om barnen måste gå genom ett otryggt område för att ta sig till träningen t.ex.

• skogsblomma

Finns det skog i eller i närheten av Eslöv?

• Delphi77

Precis runt Eslöv är det nog lite dåligt med större skogar - rätta mig om jag har fel (bor inte där själv men "i krokarna". men om man kör lite norr/österut så blir det mer o mer skog.

Gå in på någon karta-sajt, typ hitta och slå upp eslöv. På kartan syns var det är skog och var det är slätt.

• Sommaren22juni1979

Det finns natur men skoj fanns inte där min syrra bodde ;/
    Men det finns underbara ställen man kan promenera tilll samt man bor typ precis brevid landet ;)

En liten ängel sa till mig i mina drömmar .... snart .. snart ska du få din önskan...
  • cavat

Har bott i Eslöv som vuxen i ca 5 år och skulle inte vilja bo där igen, och speciellt inte med mitt barn. Eslöv är som alla andra småstäder, alla vet allt om alla. Kanske tryggt som förälder om man har småbarn, men samtidigt så vill i alla fall inte jag att mitt barn ska växa upp och känna sig tvungen att se ut och tänka som precis alla andra i byn. För tyvärr är det så i småstäder, att man inte får sticka ut ett endaste dugg.

En mindre skog finns strax utanför byn, men annars kan man alltid ta en liten promenad i "Trollsjöparken".

Ps. En kompis till mig som ständigt och jämt fick frågan om vad man egentligen gjorde i Eslöv, brukade svara, "Ta tåget till Lund!". Kan inte säga det bättre själv!

• skogsblomma

Tack för fler inlägg! Jag begrundar...

Svar på tråden Eslöv???