• IntravenösFylletös

För hög dos Levaxin????

Fick diagnosen hypothyreos då jag va gravid i v.12. började då medicinera med Levaxin.
    startade på 25ug och de senaste 3 månaderna har jag tagit 100ug.

nu har jag fått mitt barn och funderar då på om det är levaxindosen som är för hög och att det är den som gör att ja blir kallsvettig, darrig, yr och "simmig" på ögonen.?

nån som vart med om detta.
    ska ringa min dr i morgon är det tänkt för att ta nya prover och se om dosen bör sänkas.

mår såhär efter det att jag tagit tabletten och i nån timme framåt.

kan det bero på den höga dosen???

Jag är din gummibrud med string
  • Svar på tråden För hög dos Levaxin????
  • Lunagirl74

JA!!

Du måste tbx till din läkare och få dosen ändrad. Med tanke på att den är 4 ggr så hög som innan. Äter själv levaxin sedan 2 år tbx tar 50 microgr/dag. Och fick ändrad vid graviditet till högre men sedan sänkt igen.

• Chilimon

Du är ju full

People say that I have bad influence. I say the world is already fucked, I just happend to it
  • Linnea1986

hej.. jag har aldrig fått så som du känner och ja äter 2 tabletter dagligen o dom ligger på 100 mg st..

• morzan4

Äter också Levaxin och tror att det är pga det som du mår som du gör. Hör av dig till din VC för kontroll. Mådde likadant som du beskriver under en period och då hade jag skyhög dos! Det blev bättre ganska snabbt efter att de sänkte dosen.

• IntravenösFylletös

ok.. va som ja trodde då....mådde såhär efter varje g¨ng dr justerade dosen uppåt...

• lilltjoppa

Eftersom dosen ofta ändras då man blir gravid, borde det ju vara detsamma då man inte längre är gravid. Trodde det var rutin att ta prover efter förlossningen med?

Mådde sådär ett tag och hade då mer än dubbelt så hög dos än jag skulle ha

• IntravenösFylletös
    lilltjoppa skrev 2007-05-15 11:15:51 följande:
    Eftersom dosen ofta ändras då man blir gravid, borde det ju vara detsamma då man inte längre är gravid. Trodde det var rutin att ta prover efter förlossningen med?Mådde sådär ett tag och hade då mer än dubbelt så hög dos än jag skulle ha
    jo det va väl meningen så, trodde ja med, eller ja, min bm sa det iaf,
    ett nålstick för 100kr...
    hmm
  • lilltjoppa

Min BM tar de proverna gratis, och det ska de göra en gång efter förlossningen också, men det kanske bara är här?
    Hm.. Har dessutom hört att vissa bara har det under graviditeten och inte ens behöver äta det efteråt?

• IntravenösFylletös
    lilltjoppa skrev 2007-05-15 17:52:11 följande:
    Min BM tar de proverna gratis, och det ska de göra en gång efter förlossningen också, men det kanske bara är här?Hm.. Har dessutom hört att vissa bara har det under graviditeten och inte ens behöver äta det efteråt?
    ja måste upp till lab för att ta minsta lilla blodsockerprov...
    hon frågade om ja va där i anslutning till läkarkontakt, vilket ja inte va, utan hade bara haft telefonkontakt.
    lär väl få reda på provsvaren efter helgen hoppas ja...

det hade just börjat stabilisera sig lagom tills lillkillen kom ut...

har också hört det. kan väl hoppas på att det är så.
    farsan har hypothyreos med, har ingen aning om det är ärftligt eller ej.
Svar på tråden För hög dos Levaxin????