• LykkeLee

Rosa slingor på blont hår

Min dotter vill färga rosa slingor i sitt blonda hår.. är det någon här som har gjort det? Gärna om ni har ett foto.. vill se hur det ser ut.. eller om ngn hittar en bild på nätet..

Tack på förhand

Kram

har man väl slagit yxan i båten får man ro som fan..
  • Svar på tråden Rosa slingor på blont hår
  • gagge

Hej!

Risken med att färg in slingor i sk "crazy colors" är att när man tvättar håret så fäller färgen och det övriga blonda håret suger upp dessa pigment... resultatet blir att hela hennes hår blir rosa.

Mitt råd är att ni får isatt (extension slingor) i den färg hon vill ha på en salong (sånna man smälter fast med silicon).
    Är det bara ett fåtal så brukar det inte vara så himla dyrt, håller dessutom mkt längre än om ni färgar rosa slingor.
    Crazy colors bruka hålla ca 8 tvättar... sen blir dom ganska så tråkiga i färgen.

Lycka till!

• gagge

Har lagt in en bild i mitt galleri då jag gjorde extension slingor.
    Nu är detnna färgen baby rosa... men du kan ju se hur det ser ut iallafall.

• LykkeLee
    gagge skrev 2007-05-13 14:24:12 följande:
    Har lagt in en bild i mitt galleri då jag gjorde extension slingor.Nu är detnna färgen baby rosa... men du kan ju se hur det ser ut iallafall.
    tack för tipset.. vad kostade det att sätta i dom slingorna då? Är ditt hår turligt ljut eller bleker du det? Gu har en väldigt fin blond färg..

Kram
  • gagge

Hej!

Eftersom jag jobbar som frisör får jag det gratis, men brukar kosta runt 30kr/slinga om man ska ha äkta hår.
    Ring till nån salong som gör extensions.

Tack för komplimangen!
    Ja, jag bleker det, är så där roligt råttfärgad i mig själv

Ha de gott!

Svar på tråden Rosa slingor på blont hår