storlekar Lindex
vad tycker ni om deras storlekar ?
tycker dom är mindre än andra butiker får jämt handla en storlek större.
vad tycker ni om deras storlekar ?
tycker dom är mindre än andra butiker får jämt handla en storlek större.
Barnkläderna är mycket mycket små! Mycket irriterande.
Bodysarna är jättesmå i storleken tycker jag....
Jag upplever vissa av deras bodies som större! Tycker H&Ms är mindre.
Däremot fick vi ett set med kofta och byxor i stl 62, varav koftan var pytteliten och byxorna jätte stora så det gick ju inte att använda tillsammans.
Bodysarna tycker jag är småa i storleken..
min son har storlek 92 i kläder (både byxor och tröjor) och det är bara 2 par tröjor som nästan varit försmå, alla andra kläder i 92 har passat jätte bra!
Jag tycker de är små minst en stl mindre än vanligt. Dottern drar 98/104 fick köpa 110 till henne.
Får alltid köpa en storlek större på Lindex jämfört med de flesta andra affärer så jag tycker också att det är små storlekar.
Värst hittills har ett par stretchjeans varit till lilltjejen. Hon hade då stl 74 då i övriga märken. Köpte på rea för henne att växa i, stl 86. Hon hade dom 2 ggr (precis efter att jag köpt dom) innan jag fick sälja dom vidare...
vuxenstorlekarna är generösa tycker jag!
De är små, inte minst deras Bamsekläder är små i storlekarna och ganska smala i modellen. Passar min dotter som är liten perfekt!
Jag tycker precis tvärtom, att de är stora. Eller rättare sagt är de stora på Babyavdelningen. Min dotter kan ha 74 från lindex fortfarande medan hon har 80/86 från HM etc.
Fast när jag tänker efter så har vi köpt en del från avdelningen för större ban på lindex och då har 86 funkat bra. Konstigt!
Jag tycker de är små i storlekarna och dessutom krymper de ofta jättemycket dessutom. Får köpa en till två storlekar större än normalt.
kläderna från tjejavdelningen är skitsmå, från killavdelningen är de normala och från baby tycker jag det varierar lite.
Det komiska är när man jämför pojk o flick-plagg i stl 86 o uppåt så är killplaggen mkt större... VARFÖR??? det är ju SAMMA storlek!!
Tycker att Lindex bodysar är ganska små i storleken... Sonens 62-bodysar från Lindex är för korta i grenen (jag kör med bodyförlängare), men passar annars bra på bredden och i de flesta är tillräckligt långa i ärmarna fast han är ganska mullig . Tycker att t.ex. H&M är större i storlekarena.
hihi jag tycker nästan alla bodysar är breda för min Hampus är ingen tungviktare direkt, ler.
56 passar bra nu och han är nästan 2 månader.
Tycker nog att Lindex är lite mindre än andra kläder, köper oftast på H&M annars till barnen och lindex är nog lite större än H&M överlag. I alla fall på toppar/tröjor.
Tycker att bodysarna är KORTA men oftast ganska breda.
Har köpt ett par byxor och de var för små runt midjan trots att de var för stora på längden (iof samma sak på KappAhl)
Lindex egna bodysar är för små i grenen för vår son. Tycker att bredden är bra men ärmar och gren på tok för små.
Tycker oxå de är små...
Förstår inte heller varför det skiljer så mkt på tjej och kill kläder isamma storlek.
Sen tycker jag lindex har så breda byxor. Allt är alldeles för stort i midjan på min son..
Det tråkiga är ju att jag bara har lindex att handla på för det är enda barnbutiken här vart jag bor.. tråkigt men sant :)