• pulmones

Banta bort 7 kg....råd till mig?

Hej!!

Kanske vill du också banta bort 7 kg?, vi kanske kan hjälpas åt?.

Eller har ni bara goda råd blir jag jättetacksam för det . Ska man sluta äta och svälta?, ska man sluta äta på kvällar eller hur funkar sånt här?. Finns det några mirakelkurer?, ska man gå ner fort eller långsamt?.

• Svar på tråden Banta bort 7 kg....råd till mig?
  • oOMayaOo

Jag bantade bort 7 kg på lite mer än en månad i början av året. Nu har jag gått upp igen. För mig handlar det om brist på disciplin, men här är mina råd utifrån hur jag gjorde.

Om du dricker läsk, byt ut det mot vatten och nån gång saft utan socker.
    Laga maten själv, så du vet vad som är i.
    Byt ut fläskkött mot kyckling och hoppa över skinnet. Gör dem i ugnen istället för att steka.
    Ät ALLTID frukost, så slipper du vara superhungrig efter nån timme och kasta dig över diverse onyttigheter.
    Pröva mindre portioner, ofta äter man mer än man behöver för att vara mätt.

Det är några saker jag kan komma på. Sen är ju det viktigaste att motionera, men det är delen jag aldrig klarar av. Jag är för lat.

• oOMayaOo

Och självklart beror det på hur mycket man väger från början. Jag som har ca 30 kg övervikt, kan gå ner 10 kg på 2-3 månader utan att svälta mig, för jag har så mycket att ta av.
    Har man bara 10 kg övervikt så är det säkert mycket svårare.

• pulmones

Tack så jätte jättemycket . Jag är också lat tyvärr .

• sunzhine

Ät regelbundet, tre huvudmål och sedan nyttiga mellanmål däremellan.
    Blir du sugen drick ett glas vatten eller ät nån frukt eller knäckesmörgås
    Promenera gärna nån timme innan frukost för att få igång förbränningen ordentligt!
    Ät nyttigt, dumpa vitt mjöl o pasta, byt ut smörgåsar mot knäckebröd. Inget småätande.
    MOTION

• pulmones

Jag är egentligen inte så jätteöverviktig men jag börjar må dåligt av det lösa hängiga.....jag vägde 58 (för smalt) men slutade röka och väger idag närmare 70. Jag skulle nog må bra av att väga runt 62-65 (??). Jag har så svårt att veta vad som skulle vara bra. Allt beror ju på hur man känner sig.

oOMayaOo skrev 2007-05-13 14:23:27 följande:
    Och självklart beror det på hur mycket man väger från början. Jag som har ca 30 kg övervikt, kan gå ner 10 kg på 2-3 månader utan att svälta mig, för jag har så mycket att ta av.Har man bara 10 kg övervikt så är det säkert mycket svårare.
  • oOMayaOo

Som frukost brukade jag ta en frukt, knäckebröd med böcklingpastej(nyttigt fett), ett kokt ägg och ett glas juice.

Jag gjorde sallader trevligare med avocado och räkor.

Istället för bearnasiesås och stekt fläskkarre ta kyckling med hemgjord tzatziki. Mums!

• pulmones

Det låter ju helt ok . Jag har alltid ätit rostat bröd med marmilad OCH ost !. Nu har jag börjat äta musly, det kanske inte är bättre men jag blir jättemätt .

oOMayaOo skrev 2007-05-13 14:27:40 följande:
    Som frukost brukade jag ta en frukt, knäckebröd med böcklingpastej(nyttigt fett), ett kokt ägg och ett glas juice.Jag gjorde sallader trevligare med avocado och räkor.Istället för bearnasiesås och stekt fläskkarre ta kyckling med hemgjord tzatziki. Mums!
  • oOMayaOo

Vi gjorde egen musli förrut. Då vet vi vad vi har i, och skippar sockret, om man andvänder torkade frukter så är de ju söta redan. Man kan ju skiva i lite banan åxå när man ska äta.
    Och frukt i massor åt jag. Fruktsallad på kvällen istället för chips och cola.

• snödroppen81

hej!
    jag har gjort så att jag har bytt ut frukost,lunch,kvällsmat mot nutrilett och så äter jag 2 lättare mellanmål varje dag.

• Mollymajs

Jag har gått ner 2,5 kg på 1½ vecka på att inte äta bröd till frukost utan bara gröt, med solrosfrö, havregryn, russin och linfrö. Jag håller mig mätt till lunchen på det. Äter även gröt havre eller manna på kvällen.

Svar på tråden Banta bort 7 kg....råd till mig?