• happy2

Varmblodigt barn!!

Jisses,, alltså min lilla kis på 3 mån han e jätte varm av sig,, han har inte feber,, men svettas o e klibbig hela tiden,, de e svårt att klä han då han blir jätte grinig av att han e så varm av sig,,I dag var jag tvungen att klä av han till bara boddy stumpor o mössa när jag var på stan o hans fillt,, då var han nöjd,,tur att jag var på väg hem,, för jag våga ine ha han så där bar än i vagnen för så varmt e de inte ute,, han hade endå bara tunn dress på sig utan filt,, men han var jätte varm endå,, Har 2 pojkarsen tidigare o så här svårt hade jag aldrig med att klä dem eller de känndes inte så här varma av bara lite kläder på sig,, natte tid får vi ta av han så han ligger i bara blöja för att han ska få känna sig sval o så har han en tun filt på sig,,, annars så vrider o vänder han på sig o e jätte sur o irreterad,, Stackars barn, hur kommer de bli i sommar

• Svar på tråden Varmblodigt barn!!
  • Kristin24

Så där är Elsa med...hon är född i november månad och det var jätte svårt att klä henne rätt, folk blev förvånade när vi tog upp henne o hon hade så lite kläder på sig.

ex. en långärmad body och strumpor +mössa, overall och åkpåse...ibland hade vi långbyxor på henne också.

Hon är nu 2,5år och springer alltid i blöjan här hemma, då hon tycker det är så varmt. Samma ute nu på våren så vill hon bara ha kortärmat och lekbyxorna.  Men hon har det efter min sambo, han fryser inte heller i första taget.

Go och glad Kexchoklad
  • happy2

Man får lite stora ögon av att man tagit av han så mycket kläder som jag gjorde idag,,men han bara gallskrek och varmare blev han av de..

• idis78

Min son är likadan. Man kände sig lite konstig när man såg hur alla andra klätt sina barn i vintras...

• Lotta79

Hi hi.. Min kille är likadan... sover oxå bara i blöjan oftast, ingen filt... har oftast bara body å byxor på sig i vagnen.., han blir jäääätte varm om han har tjockare saker på sig.. Kan säga oxå att han svettas massor när han ammar, blir som små svettpärlor i pannan på honom..*ler*

• Kristin24

ja det får bli massor med tunna kläder i sommar...undrar hur våran bebis kommer vara...om den blir lika varmblodig som Elsa.
    Blir tunna bebiskläder i sommar för oss med då....

Go och glad Kexchoklad
  • happy2

Lotta70: oj ja svetten dryper extremt när han just äter,, man e tillomed själv blöt på armen där man håller han o hans kläder e fuktiga o han e blöt i nacke och ansikte,,

• Lundgren

Känner igen detta på min son som nu är snart 2 år. Nu som först har han börjat villa ha täcke på sig när han sover har ha aldrig velat haft innan..

Svar på tråden Varmblodigt barn!!