kiss?
Hjälp! Tror min katt har kissat/skvätt ngnstans men hittar inte vart det är. Hur får man bort kattkisslukt...om jag nu hittar gömman!
Hjälp! Tror min katt har kissat/skvätt ngnstans men hittar inte vart det är. Hur får man bort kattkisslukt...om jag nu hittar gömman!
Kattkiss kan man tvätta bort (inte till 100% tyvärr) med ättika.
Om du skurar med tex ajax, så är det ett kemiskt rengöringsmedel, vilket gör att DU inte känner lukten, men din katt gör det, så den kommer att kissa där igen för att "bättra på" eller "markera över" om det gäller en annan katt.
Om du använder biologiska medel, tex såpa och ättika, så ska det ta bort lukten även för katten.
Detta har jag bara hört, inte prövat själv.
Däremot så neutraliserar åtminstone ättika lukten för din egen skull. Det luktar ättika ett tag, men den doften dunstar fort.
Rengör först med tex ajax, sen så strör du över vitpeppar på "kisstället", det tar bort lukten 100% för katten, så att den inte kissar där igen! Låt pepparn ligga kvar typ någon timma, sen damsuga bort det!
okej, nu har vi städat som attan här...luktar fortfarande Kan det va för vi använde ngt billigt skurmedel? usch måste man på med ättikan nu?
Ta Vim och gnugga, sen vitpepparn, det brukar göra susen! Är det på golvet, eller någon matta eller nått annat mjukt?
vi vet inte vart det är...är ngnstans i hallen. Jag tror han har skvätt lite här å var, luktade på en dörrkarm men har tvättat alla karmar nu å lukten är still there Tar vitpeppar bort lukten för oss människor oxå?
Yesbox.. det gör den, låt den vara på ett tag, sen dammsug bort det.
Jobbigt med kattpiss, luktar så starkt!
Kanske dax att kastrera hannen? Kan ju vara så att han skvätter som sjutton för han är könsmogen!
okej, då får jag pröva det. nej han är snart 8 år och tror eller vet snarare att det va för att min sambo stängde in till rummet där han har sin toa igår...jag upptäckte det två timmar senare å då hade han markerat att han va less Ja jag får väll strö på lite här å var då
tack för tipset.
Varssågod! Hoppas ni får bort lukten!
Finns ett medel som heter yoco air, kanonbra! www.luktfritt.se tror jag hemsideadressen är.
Vi har tidigare haft mycket problem pga att vi hade en hankatt som kissade inne. Ättika funkar bra, för stunden, men det luktar ju då ättika istället för kattkiss. Alltså den ena dokten "överröstar" den andra!
Yoco air förintar lukten istället.