• Anonym

slampigt med urringning?

Vad tänker ni om ni ser en tjej ute med en relativt djupt urringning (typ så djup att den precis täcker bh-n) med vanliga jeans till? Tycker ni det ser billigt ut? Kan ju tillägga att jag pratar om situationer som diskon och fester då. Har haft den diskussionen med min kompis efter att han sagt att jag såg billig ut Jag trodde ändå de ansågs "ok" med den klädseln i de sammanhangen

• Svar på tråden slampigt med urringning?
  • Anonym

Nä behöver inte vara slampigt! Anser nog att framtoning och kroppspråket är en bidragande del av en eventuell "slampighet".

Jag har nog ganska ofta urringat och åtsmitande, ser det inte som slampigt. tror faktiskt inte att dom i min närmaste omgivning gör det heller.

• Jozephine

neej d e väl inte slampigt..särskilt inte om det e till partaj å så

• jenny99

Nej,varför skulle det vara slampigt.

Klä dig precis som du vill,och strunt i vad andra tycker/säger.

• Tessideluxe

Lyssna inte på din kompis. Om det är fest så är det. Men jag kanske inte skulle rekommendera den typen av kläder på jobbet

• Guppi82

Öhh nä det är inte slampigt! I så fall ser ju majoriteten av sveriges kvinnliga befolkning "billiga" och "slampiga" när dom går ut på fest! Skit i din sk kallade kompis han verkar ju inte ha koll iaf...

• Bonn Jäntan

många killar som ser det som slampigt.. hmm jag vet inte va jag tycker

• Banana82

eh, nej, det har jag även till vardags i skolan, för jag trivs i det och ingen ser mig som slampig, och om de nu gör det är det inte mitt problem

I don't give a damn about a life after death - but I gotta get proof that there's life after birth
  • Anonym (välsignad)

Det tråkiga är ju om man är välsignad med vissa attribut (stora bröst) och går med urringad....ja då är man helt plötsligt slampig. Men om en mindre "välsignad" kvinna går ut i samma tröja är det inte någon som säger vare sig bu eller bä.
    Jag tror att det hela härstammar från män som inte kan behärska sina lustar och måste då ha något att skylla på....kvinnan=slampa. Kvinnor som kallar kvinnor slampor......ja då tror jag det handlar om svartsjuka bara.
    Min lilla teori bara.

• Mamsis

Man är inte slampig ens om man går i princip naken! Man har rätt att klä sig hur f*n man vill utan att behöva få den kommentaren!

Man kan vara slampig i sitt UPPTRÄDANDE däremot.

• MARIA99

nej jag tycker inte det ser slampigt ut! Brukar själv ha så på fest! Distrahera fokuset från min mage *he he* & ja jag har inte små bröst heller.

• Anonym

Ok, så urringning är ok då Men vad räknas som slampigt uppträdande då? Är det bara om man springer från kille till kille, eller är det exempelvis hur man dansar och så också? Tycker om att dansa sexigt, jag "spelar en roll" när jag festar, kul att bara släppa allt och vara en annan för en kväll

• Linda357

inte slampigt alls så länge det täcker bh och bröstvårtor, att en kvinna ser sexig ut stör sig oftast andra kvinnor på av ren svartsjuka.

• Anonym (llia)

jag tycker det inte är slampigt men det är absolut inte snyggt när en tjej trycker upp brösten i en för lite bh och har enorm urringning. men smaken e som baken....

• CUFC

Absolut inte. Urringningen är oftast det som sätter piff på utstyrseln.

• Anonym (samma)

hej ts! du skrev i ditt senaste inlägg: "jag "spelar en roll" när jag festar, kul att bara släppa allt och vara en annan för en kväll "

precis så har jag också resonerat tidigare... inte numera när jag har stadigt förhållande då jag tycker det kan vara lite "oseriöst" och skulle inte vilja att han gjorde så. till viss del har jag kanske fortfarande en roll ute, men inte på samma "utmanande" sätt som tidigare...

jag tycker att en urringad top/linne till jeans är jättesnyggt. tycker jeansen tonar ner det hela lite. det är skillnad om man skulle komma i högklackade lårhöga stövlar, en kjol som nätt och jämnt täcker skinkorna + ett urringat linne. då blir det lite för mkt...

• Anonym

Din kompis kanske är avis, för att du såg läcker ut???

• J3NNY

Va fan, ge din kompis en käftsmäll..

Jag går gärna med urringat.
    Jag känner mig sexig då

Bara för det är man ingen slampa..
    En slampa är en sån som klär sig billigt/porrigt MEN ÄVEN inte kan beté sig i sina kläder.
    Det är en slampa för mig!

• Johanninen

Äh, vad är det för fåniga kommentarer? Har man fått ett par schyssta tuttar så har man, det är inget man behöver dölja! Jag är ofta urringad både till vardags och fest, och om nån kommer med kommentarer så då jäklar! Enda gången jag inte vill vara för urringad är på jobbet, jobbar med barn... Tycker inte att det känns bekvämt att ha titsen fladdrande då helt enkelt!

Svar på tråden slampigt med urringning?