• vill bli mamma meddetsamma

så ont i ljumskarna och som mensvärk i v 37!

Aj aj aj så ont jag haft idag och har fortfarande ni när jag ligger i soffan i mina ljumskar och ut i låren. Har också som mensvärk i magen. Har haft så på kvällarna några dagar men har idag haft hela dagen.

Det kommer ofta ofta och känns som det moler hela tiden mer eller mindre. Men riktiga värkar är väl mer regelbundna med toppar och dalar va? Det sägs ju att man känner när det verkligen är på riktigt. Hoppas det..

• Svar på tråden så ont i ljumskarna och som mensvärk i v 37!
  • Natimaria

Jag skulle ringa till sjukvårdupplyssning om jag kände så...men bara för att jag skulle inte veta om det är på G eller inte. Kanske för att vara lugnare.

ha det bra

Det gick över av ett varmt bad, skönt. men jag har vaknat under natten flera gånger för det gjort ont i magen och i ryggen. Ni som fött innan, ska det vara så här i tre veckor innan det drar i¨gång på riktigt??? Har tre veckor kvar till BF nämligen.
    Ajajaj i så fall.

• lillaälgfrun

Det kan det nog vara, men det kan ju vara på G oxå =)

• Zamanda

Känner precis som du känner å jag är i v.36+4 idag så jag hoppas våran bebis kommer ut till helgen =)

Jag kommer inte ihåg när jag var gravid med Samuel hur jag kände mig innan det satte igång..Jag låg å läste på kvällen å kände inte av något speciellt.. Under dagen hade jag väl massa förvärkar som vanligt under den graviditeten men inte att jag trodde de va på G då..Han föddes i v.37+2 å de va alldeles lagom å gå 37 fulla veckor =) Önskar bara behöver göra det denna gången oxå..

Jag hoppas det sätter igång för dig snart på riktigt..De sista veckorna är sååå sega, fast tiden tickar på rätt bra ändå tycker jag... Snart har vi våra bebisar hos oss å sommaren å värmen framför oss *ler*

zamanda, det ser jag fram emot! idag har det dock lugnat ner sig, men vem vet det kanske startar ikväll igen...! tycker också denna veckan verkar lagom att föda i. har gjort tillväxtul och bebisen i min mage verkar vara färdig för en väger redan 3.1 kg. då kan den väl komma ut nu!!!

• Aleakim

hej tjejer! Jag e oxå i v.37 (ja imorgon.. =P ) Vill oxå att det ska sätta igång.. sitter hemma o har tråkigt o inte minsta lilla ont nånstans.. blä. Hade ryggont som tusan förra veckan och känner så här i efterhand att jag borde nog ringt och pratat me förlossningen.. bättre en gång för mkt än en gång för lite.. =)

• Bubbibalubbi

Jag har också ont i ljumskar och lår. Mensvärk och förvärkar om varannat. Hoppas att det betyder att det sätter igång snart för oss alla.

• Bubbibalubbi

Jag har bf nu på torsdag, och hoppas att jag slipper gå över mer än två veckor för då blir jag snittad.

• Zamanda

Samuel vägde 3105 g så det är väl som din bebis nu då, hoppas h*n kommer ut snart =)

Tänk att man kan längta så mycket efter sin lille plutt å få gosa med..Jag har tröttnat på att vara gravid helt å hållet nu.. Men lite skönt ä det oxå när man har en till att se efter, fast han är ju mer än 3,5 år så han leker bra själv så kan jag vila lite i hans säng medans han leker..Sen vill han hjälpa till med bebisen =) Hämta blöjor, ge napp m.m.

• ladythewinter

har också som du (trådstartaren) fast jag har haft så i två veckor nu.. Inte varje dag dock men nästan.. Gärna kvällstid.. Hoppas att bebisen kommer snart.. Vill inte gå så här i två veckor till.. Är nämligen i vecka 38..

Nej jag vet vad du menar.. jag går in i v 38 imorgon men jag är lite kluven, å ena sidan vill jag föda nu å andra sidan tycker jag det är så härligt att vara gravid och det har gått så fort. det stlriga är folket som ringer och dagligen frågar hur det är. skulle jag inte vara hemma blir de jätteoroliga och ringer på mobilen direkt. de menar väl bara väl men tänk om de ska hålla på så i 4 veckor till...

• frau M

Jag känner igen mig i det ni skriver. jag är i v. 33+5. Börjat få ont i ljumskarna och ner mot låren nu idag. har börjat få som mensvärk nu ikväll. Mår så fruktansvärt illa och kan inte äta, trots att jag är hungrig. bebis sparkar och bökar i magen. Känner mig lite halvgroggy.
    Tror att slemproppen har lossnat, i delar typ igår och idag. Har kännt på livmodertappen, och den är öppen mer nu. jag kan utan problem få in ett finger om jag skulle försöka.
    Vad tror ni?

jag har haft gbs och fått behandling för det. Både läkaren och bm säger att jag kommer att få tidigare än sagt. Känns så i min kropp oxå. men nur mycket för tidigt!?! bebis är typ fixerad och magen har börjat sjunka. Bm tyckte det var lite tidigare än vanligt när jag var hos henne i slutet av förra veckan.

Svar på tråden så ont i ljumskarna och som mensvärk i v 37!