• Znuttan6

Får man skjuta upp praktik tills nästa termin? USKA

Har en fråga till er FL:are.

Går min första termin för att utbilda mej till USKA å har nu haft lite över 1 veckas praktik. Är gravid i vecka 20 å har börjat få foglossning å problem me ichias(vet inte hur det stavas) å känner att jag inte kan göra så mkt om jag väl tar mej dit.
    Min handledare på praktiken tycker inte att jag ska fortsätta praktiken om jag har så ont.

Har lån å birag från CSN. Nu till frågan, får man skjuta upp praktiken tills nästa termin om jag inte kan slutföra den nu???

Tacksam för svar! 
  • Svar på tråden Får man skjuta upp praktik tills nästa termin? USKA
  • Tant Groda

hmm svår fråga, men allt brukar ju gå att ordna. Prata med dina lärare.
    välkomnen till uskyrket!

• Znuttan6
    Edvina82 skrev 2007-05-13 20:18:15 följande:
    hmm svår fråga, men allt brukar ju gå att ordna. Prata med dina lärare.välkomnen till uskyrket!
    Tack! Ska ringa å prata me läraren imorgon!
  • Greten

Jag fick inte, kolla med skolan hur du ska göra. Du kanske kan hoppa över den här kursen o hoppa på en annan så länge, för att sedan komma tillbaka o göra om denna.... Hm..förstod du?

• Znuttan6
    Greten skrev 2007-05-13 20:19:10 följande:
    Jag fick inte, kolla med skolan hur du ska göra. Du kanske kan hoppa över den här kursen o hoppa på en annan så länge, för att sedan komma tillbaka o göra om denna.... Hm..förstod du?
    Aáa jag tror det! Får se vad läraren säger imorgon! Annars vet jag inte vad jag ska göra...
  • pist

när jag pluggade till uska var det en tjej i klassen som blev gravid, hon fick ta praktiken senare..... det var på komvux...

• kidA

får får man ju. men då får du inte betyg i det ämnet o då räknas det inte ens som om du läst kursen o därmed blir du omedelbart återbet.skyldig av ditt studielån o bidrag.

mamma till agnes -00 o noah -06 o bebis i magen v 26
  • Znuttan6
    pist skrev 2007-05-13 20:51:35 följande:
    när jag pluggade till uska var det en tjej i klassen som blev gravid, hon fick ta praktiken senare..... det var på komvux...
    Aha oki för det är genom komvux jag pluggar!

kidA skrev 2007-05-13 20:53:04 följande:
    får får man ju. men då får du inte betyg i det ämnet o då räknas det inte ens som om du läst kursen o därmed blir du omedelbart återbet.skyldig av ditt studielån o bidrag.
    Det kämms ju inge kul om man blir återbetalningsskyldig för att jag genom smärta inte kan utaföra det jag ska på praktiken!
  • Znuttan6
    Nån mer som har nån aning?
  • Zenobia

Nu hade ja inte bidrag då från csn. Men ja fick skjuta upp min praktik. När ja gick hem ifårn praktiken halkade ja och gjorde illa ryggen. Så praktiken vart liggande till senare, men det bestämdes genom skolan.

Men du behöver nog ett intyg att du inte kan föll följa praktiken.

• Znuttan6
    Zenobia skrev 2007-05-14 11:57:48 följande:
    Nu hade ja inte bidrag då från csn. Men ja fick skjuta upp min praktik. När ja gick hem ifårn praktiken halkade ja och gjorde illa ryggen. Så praktiken vart liggande till senare, men det bestämdes genom skolan.Men du behöver nog ett intyg att du inte kan föll följa praktiken.
    oki tack för svaret! Försökte ringa läraren idag men hon var inte där just då så ska försöka strax igen! Hoppas det löser sej för jag mår inte bra av att känna att jag måste ta mej dit när jag har så attans ont!
  • Zenobia

Hoppas du får tag på läraren snart. Hon förstår nog också din situation, så det löser sig =)

Jag gjorde inte min praktik förän 1 år senare och då fick ja en anpassad praktik också som ja klarade av.

• Znuttan6
    Zenobia skrev 2007-05-14 12:18:07 följande:
    Hoppas du får tag på läraren snart. Hon förstår nog också din situation, så det löser sig =)Jag gjorde inte min praktik förän 1 år senare och då fick ja en anpassad praktik också som ja klarade av.
    Fick precis tag på henne å hon sa att jag måste fixa intyg så jag får ringa till BM imorgon.  Ordnar jag intyg så skulle allt ordna sej. Tack för hjälpen!
  • Zenobia

Vasd skönt att det gjorde det. Håller tummarna nu att du får fram ett intyg så fort det bara går =)

• Znuttan6
    Zenobia skrev 2007-05-14 13:44:07 följande:
    Vasd skönt att det gjorde det. Håller tummarna nu att du får fram ett intyg så fort det bara går =)
    Tack! KÄnns bra att ha lite stöd härifrån! Men dem sa åxå på skolan att får jag inte ett intyg å inte klarar av praktiken så blir terminen underkänd. Då känns det som att jag lika gärna kan hoppa av om fallet blir så då jag inte kommer påbörja termin 2 förens bebisen i magen är tillräckligt stor!

Ååå mår  inte bra av detta! Måste ta ett snack me sambon när han kommer hem!
Svar på tråden Får man skjuta upp praktik tills nästa termin? USKA