• vermilion

Varför luktar en del parfymer apa på mig?

Man läser och hör om parfymer som är såååå fantastiska, man går till affären, sniffar lite, köper och går hem. Väl hemma när parfymen sitter på huden så luktar det (fyll i valfri svordom här).
    Som nu har jag provat Rush från Gucci och Hypnôse från Lancôme. Dom stinker på mig! Luktar som en blandning mellan gammal spansk tvål, aceton och kattpiss. Vad är det för fel på mig?
    Däremot Be delicious från DKNY luktar underbart på mig! Den luktar som den ska lukta..

Nån mer som upplevt detta "fenomen" eller har nån aning om varför det är så?

• Svar på tråden Varför luktar en del parfymer apa på mig?
  • Jii

Parfym doftar olika på olika människor - man doftar ju olika utan parym, det blir ju parym blandat med "hud"
    Därför är det bra om man kan få små prover först, eller prova på huden ett par gånger innan man köper.

• vermilion

Ja, prover är nog bra att ha/ta/få. Brukar inte prova på huden i affären eftersom jag oftast har nån parfym på mig redan.

Men det är tråkigt för en del parfymer luktar så himla gott, bara inte på mig.

• KNALLAN

Tänkte skriva ett svar och tipsa om Be Delicios för jag har det exakt likadant! Men konstigt nog luktar den också gott på mig, till skillnad mot allt annat. Och vad det beror på undrar jag också.
    Det finns även en annan jag kan ha. Vet inte vad den heter nu men flaskan är röd och genomskinlig och märket är Clarins.

• Kristin24

som sagt, luktar olika på alla då man har en egen kroppslukt.  Så där är de för mig med...har jätte svårt att hitta en bra parfym...använder inte det så ofta längre.

Go och glad Kexchoklad
  • vermilion

Kan även ha paradise passion från Naomi Campbell, men det är eau de toilette. Den luktar gott!

Jag får helt enkelt börja prova på huden i affären då, men man kan ju inte prova så många då.

Får man prover i affären om man ber om det eller är det bara en sån där sticka man får ta?

• mrs holiday

Parfym skulle itne jag våga köpa utan att prova den på mig själv först. Det luktar ju inte alls lika på en provsticka som på huden. Sen gillar jag att känna hur doften utvecklas och hur fort den försvinner innan jag köper också.

• gloss

det har med kroppens pHvärde att göra, det är helt enkelt att prova sig fram

Svar på tråden Varför luktar en del parfymer apa på mig?