• hansu80

förskoletider vid skiftjobb, södertälje.

Det är väl olika beroende på var man bor förstås..
    Men, vi bor i södertälje, och jag undrar om någon vet hur det funkar med skiftjobb och förskoletider?
    Säg att jag får ett jobb 7-16 och min man jobbar skift. Jag fattar natt- och förmiddagsskiften. Men, eftermiddagen? Då jobbar han 14-23.30.. hur gör man då? Tar man barnet till förskolan vid 14? Eller vad?

• Svar på tråden förskoletider vid skiftjobb, södertälje.
  • Naty

ja, enligt vår fsk lärare så ska vårat barn bli lämnat då min man börjar jobba vid 14 för att jag ska komma 45 min senare påå hämta henne då jag slutat jobba,...

Fast egentligne är det fel, barnen missar ju mycket av förmiddags akitiviteterna när de kommer så sent. kul för barnet att komma när hälften av gruppen är på väg hem...

• hansu80

ja jösses, det är ju helt sjukt..vilken kommun är det i?

• Naty

sandvikens.
    blir möte om detta snart för så här kan man ju inte ha det...
    har din man lediga veckor då också? brukar de flesta ha när de jobbar skift..

• hansu80

japp, var fjärde vecka. Fungerar det för Leo så har vi ju honom hemma då. Men, för en del barn blir det nästan att man får skola in dem igen när de varit hemma en vecka, så jag hoppas på bra personal som ser till barnets bästa. Självklart hoppas jag mest på att det kommer fungera att ha honom hemma så mycket som möjligt de veckorna i alla fall.

• barbamamma67

På vår förskola rekomenderar vi att barnen kommer vid 11 för att hinna in i verksamheten innan alla barnen börjar att gå hem.

• hansu80

barbamamma: Ja, det låter ju mer vettigt för barnens skull liksom. Hoppas det är likadant här..

• Lishon

Naty: Det borde väl finnas nån minimumtid per dag som barnen får gå typ 3 timmar eller nåt. Man kan väl inte lämna barnet i endast 45 minuter?! Det låter inte rimligt. Jag är för övrigt uppvuxen i sandviken och har jobbat där. Vilken förskola har ni?

TS: När min man går på eftermiddagar fick han lämna en halvtimme innan. Han lämnade kl.14. När gossen var liten och sov innan blev detta ohållbart att hinna väcka honom och få iväg honom i tid så vi fick lov att lämna kl. 13 istället men då fick han gå och lägga sig på en gång när han kom dit. Det kändes inte bra men sådana regler hade vår rektor tyvärr.

• JennieL

Min brorsdotter går på dagis i S-E och när pappan jobbar eftermiddag (mamman jobbar bara dagtid) så lämnas barnet kl.9...

• hansu80

JennieL: bra att veta. Nu ska ju vår son skolas in i höst, och då pluggar jag fortfarande distans. Men, har tänkt börja söka jobb också, och vill veta lite vad som gäller..

• Naty

Lishon, idag hade vi möte iaf, och min man får lämna henne 9,30 men bara för att han även är uppdragstolk å måste tacka ja när de ringer, men om jag börjar kl 14, å måste hemifrån typ 13,15 så får vi lämna henne kl 11, tycker jag e sent faktiskt, för då kommer hon in å så får hon sätta sej å äta lunch på en gång, å hon vilar inte efteråt heller så hon får typ sitta ensam medans alla andra barnen vilar, å sen när de vaknar är det dags för henne att gå hem,... kul dag liksom......... å detta kommer ju inte ens hända va

• Naty

Lishon, idag hade vi möte iaf, och min man får lämna henne 9,30 men bara för att han även är uppdragstolk å måste tacka ja när de ringer, men om jag börjar kl 14, å måste hemifrån typ 13,15 så får vi lämna henne kl 11, tycker jag e sent faktiskt, för då kommer hon in å så får hon sätta sej å äta lunch på en gång, å hon vilar inte efteråt heller så hon får typ sitta ensam medans alla andra barnen vilar, å sen när de vaknar är det dags för henne att gå hem,... kul dag liksom......... å detta kommer ju inte ens hända va

• Naty

oj va lite snabbmed att trycka. detta kommer att inte hända varje vecka utan bara när skifterna krockar så här, så lite överseende med det hela tycker man ju att de ska ha.. men nääää

Svar på tråden förskoletider vid skiftjobb, södertälje.