• orangevalley

testikelcancer

Hej,

Min sambo fick i slutet pa -93 redan pa att han hade testikelcancer. Vi hade inte traffats da, for da hade situatonen formodligen sett annorlunda ut. Men i vilket fall som helst, sa opererades han och man satt in en testikelprotes. Man sa aldrig till honom att spara spermier. Sa har stara vi idag och vet ej hur vi ska gora da vi ej heller vet om det fungerar for oss att fa barn tillsammans. Han ar fodd -64 och jag 67:a. Jag har ej heller nagra barn. Nagra tips darute?

Halsningar fran oss

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 19:35:00:
    Jo det stammer, jag opererades for en testikel. Och det gjorde jag ar 1994. Problemet var att jag stralbehandlades och lakaren sa inte till mig att lamna ett sperimieprov. Nar jag testades efter behandlingen sa hade jag inga levande sperimer kvar. Fragan ar om man kanske skulle testa sig igen? Nagon med liknande erfarenhet? Tacksam for svar

• Svar på tråden testikelcancer
  • burner

Tog man bort båda testiklarna (du skriver EN testikelprotes)? För om han har en av sin aegna testiklar kvar så finns det nog goda chanser att ni kan få barn på naturlig väg (tror jag men jag är ingen expert).

Svar på tråden testikelcancer