• Anonym (magsjuk)

kräks av morot?????????

Har hänt tre gånger när jag ätit hela morötter att jag fått magknip nästan direkt efteråt. Har sedan haft väldig magont i fleeera timmar tills jag börjat kräkas och får diarré och det sedan blir bättre. kan man vara känslig för morötter på nåt sätt?? rivna morötter är inga problem, det är bara när jag äter hela som det blir så här! det känns precis som när man har kräksjukan, men jag är nästan säker på att det är morötterna som är orsaken eftersom det hänt flera gånger när jag ätit...vet nån vad det kan bero på?

• Svar på tråden kräks av morot?????????
  • Anonym (magsjuk)

det var inte det jag vill höra, jag vill veta vad som kan vara orsaken!!

• Ylwis

du kan ju ha åt gallan, då tål en  del inte morätter

Mamma till Alvyn 051015
  • Åke

Varför är du anonym?

Skäms du över att inte tåla morot?

• Anonym (magsjuk)

varför är du anonym?

• Anonym (moroten)

magsjuk - jag har precis samma problem som du när det gäller hela morötter. Rivna går bra, likaså kokta. Däremot råa hela eller i stavar går inte. Då får jag såååå ont i magen, blir uppblåst och får som kramper. Flera gånger har det även hänt att jag kräkts (trots att jag hatar kräkningar över allt annat).
    Jag vet inte heller vad det kan vara. Kanske är det för hårdsmält för den stackars magen, för mycket och för kompakt med fibrer?

• Anonym

Du kan ha allergi mot morötter.
    Jag kan själv inte äta äpplen, men kan äta lite om äpplet tex är rivet eller tillagat på något sätt.
    Har du någon allergi?

• Jessica85

jag skulle också vilja veta svaaret..dock är jag inte allergisk mot moröttar utan banan..får samma symtom..

Svar på tråden kräks av morot?????????