Hej! Det här är första gången som jag är inne och skriver något inlägg, men jag fick också en förlossningsdeppression i samband med med 3:dje barn maj 2003. Jag fick dålig hjälp-behandling och gick tillbaka och jobbade för tidigt. Brakade ordentligt, blev inlagd på psyk Danderyd 1 månad, fick el beahandligar. Det var sommaren 2005. Då fick jag diagnosen svår deppression, efter det har jag fått bättre vård och psykolog. Jag har nu börjat lönearbeta 15 tim/vecka och är sjuksriven resten. Jag försöker skriva varje dag 3 saker som jag har gjort bra, 3 saker som jag behöver hjälp med och 3 saker som jag är tacksam över, varje dag. Då blir det en träning att ta fram bra saker mm. Det är sen kul att se sitt eget måeende gå framåt. Om man inte skriver ner på något sätt, så är det lätt och tro att man bara står och stampar. Nu får jag svart på vitt hur jag blir bättre hela tiden. Svackor kommer och går, men de blir grundare och kortare! 
Anonym skrev 2007-05-14 08:40:37 följande:
Hej ja lider av förlossningsdepression och vanlig depression och jag skriver hemlig dagbok här på fl, har hjälpt mig mycke, går även hos psykolog.