Vill bara vara hemma och sova!!
Vet inte hur jag ska lösa detta!! Jag är deprimerad och är i en period då det börjat gå neråt igen. Jag går hos en kurator och var där förra veckan så nu dröjer det 1 1/2 vecka innan jag ska dit igen. Bara på ett par dagar har jag blvit sämre, jag är fruktansvärt trött. Jobbar som timmis och har jobbat väldigt mycket sista tiden, hemma blir min familj lidande eftersom jag är trött, sur, arg, irriterad och orkeslös.
På jobbet har jag ett annat ansikte, alltid lugn och glad och sköter minsann mitt arbete. Normalt så känner jag mig också gladare på jobbet, men sista tiden så har jag varit så trött. Och igår gick jag hela dagen och hade ångest för att jag skulle jobba i dag. Så i natt jag har legat sömnlös i många timmar och grubblat över livet. Livrädd för att det är mina sömnproblem som är på väg tillbaks. När klockan ringde i morse var jag ännu tröttare, ångest... ville inte gå till jobbet. Jag ringde mig sjuk, men sedan fick jag ångest för det för jag är ju inte sjuk.
Just nu skulle jag bara vilja vara hemma innan mitt sommarvikariat startar om 4 veckor. Men min kurator kan ju inte sjukskriva mig vilket betyder att jag måste gå till VC och träffa en läkare. Jag har ingen läkare där som jag känner förtroende för. Då ska man dit och radda upp allt igen, och frågan är om läkaren förstår? Hur fan ska jag lösa detta? Jag kan inte bara stanna hemma och skita i allt, jag har a-kassa vid sidan om mitt arbete. Och så måste jag berätta för min chef hur trött jag är, gud vad jobbigt allt är!
Hur lätt eller svårt är det att bli sjukskriven ett par veckor?