• vattenkanna

Sjukskrivning när man har vikariat

Är det någon som vet om min arbetsgivare kan neka mej sjukskrivning när jag har ett vik?

Jag har ett nattvik from 19/3-31/12 -07 och i slutet av augusti ska jag operera mitt knä. Rehabiliteringen efter operationen är lång, kommer att ha ortos i ca 6 veckor och kryckor i minst 10 enl ortopeden som ska operera. När jag jobbar har jag och en usk hand om 20 pat på natten och jag antar att det kommer att bli svårt att sköta mina arbetsuppgifter med vändningar och blöjbyten mm om jag har kryckor.

Om ingen vet svaret på min fråga, vart kan man vända sig för att ta reda på vad det är som gäller?

• Svar på tråden Sjukskrivning när man har vikariat
  • burtok

självklart så kan man bli sjukskriven när man har vik... det är ju inget man kan rå över....

• vattenkanna

ok, vad bra. Jag har funderat lite över detta eftersom jag har skrivit under på anställningsavtalet att jag ska jobba 19/3-31/12.

Vågar inte prata med chefen än ifall operationen blir uppskjuten och jag ska opereras efter viket är slut. Det känns onödigt att stressa upp henne i onödan.

• Superba Supernovan

Men å andra sidan borde ju hon få chansen att hitta en ersättare för dig, OM operationen blir av. Nu är det ju snart sommar och semestrar, själv skulle jag bli mer uppstressad av att få ett sådant besked under sommaren än över att få det i god tid.

• vattenkanna

jag har redan funderat på när jag ska berätta om operationen för min chef, tänkte ta det när jag vet operationsdatumet. Ska enl operationskordinatorn får en kallelse i juli.

Svar på tråden Sjukskrivning när man har vikariat