• tanten

    jävla kvinnokliniken falu lasarett!!!

    fy fan nu är jag så jävla förbannad!!!
    för typ tre månader ringde jag kvinnokliniken i falun för att få hjälp eftersom min mens inte satt igång då jag slutade med p-piller för ett år sedan.. ja sa hon då nonchalant som hon var jag sätter upp dig på kö för att träffa gynekolog, fast att hon egentligen sa att jag skulle gå via en kurator!! Hursomhelst så tyckte jag det hade gått så lång tid och jag har ännu inte fått någon mens och börjar få lite ont och är orolig över vad det kan vara!! alla kvinnor är väl orololig över sina nedre delar!!
    Så jag gick dit idag och tog en nummerlapp och tänkte chansa på att få en tid idag men NÄDÅ hon i kassan, lika nonchalant svarar med fnys att detdär är inte nog akut för att komma hit bara sådär och få en udnersökning! Ja men kolla då om jag ens finns för jag har ringt och ville ha tid för ett tag sedan. DÅ FANNS JAG INTE ENS MED I DATORN!! HON SOM JAG PRATADE MED FÖRST FÖR TRE MÅNADER SEDAN HAR INTE ENS SKRIVIT UPP MIG ALLTSÅ!!! FY FAN! FY FAAAAN VA DÅLIGT!!!!! Fick träffa en barnmorska där som försökte vara gullig när jag var arg och sa att de sätter upp mig igen men nu är det sommars snart så det kan dröja... fy fan sa jag då vad dåligt, om hon jag ringde till först hade tagit med mig hade jag ju fått tid snart!! jag gick därifrån med tårarna sprutandes! fy fan för landstingsvården!! varför ska man nonchaleras så!!!!???? bara för att man har svårt att bli gravid och vill typ kolla vad som är fel då jag inte ens har ägglossning??!!!
    Någon som känner igen sig eller tips hur jag ska göra??
    ska ringa privat gyn i Bjursås nu tänkte jag.. tyvärr kryllar det inte av privata mottagningar här...

  • Svar på tråden jävla kvinnokliniken falu lasarett!!!
  • evanill

    Kan förstå din oro och ilska över detta! Tyvärr händer det ju att det blir fel ibland, fast det inte borde ske, inom vården!!! Hoppas du får hjälp ngn annanstans och att du blir bättre bemött där!

  • korven72

    Förstår din oro. Klart att du måste få lite ordning och reda på din kropp så du slipper gå runt och fundera så mycket. Testa att ringa imorgon igen och skriv ner på en lapp vad du ska säga så inte "argheten/ledsenheten" tar över. Berätta din situation och hur du önskar lösa den - dvs att dom klämmer in dig i kön så du får träffa läkare så fort som möjligt. Lycka till!

  • Ella N

    Sjukvården i Falun är överlag lite konstig tycker jag...man blir inte tagen på allvar alla ggr. De enda som är riktigt bra är sjukvårdsupplysningen!!

  • Verkligen

    känner igen mej i dålig sjukvård. Ska precis till att stämma min kirurg, och jag blir nekad hjälp av kvinnokliniken pga att jag och min kille står skrivna på olika adresser, men vi bor i min lägenhet. Och jag har oregelbunden äl å mens, ont i magen, och försökt bli gravid i 2 år..FY FAN för sjukvården.

  • Vädur 78

    Fy fan för sjukvården! Är oxå irriterad på den! Allting tar en jävla tid! Man blir så arg när det ska ta så mycket av sin energi!
    Men stå på DIG! Hoppas att det löser sig!
    Massa Kramar

  • mocki

    Sjukvården i falun är ett skämt! Jag har cancer på ena livmorden men får ingen hjälp eller upplysningar om något! Man ringer o ringer men svarar inte o när man väll dår tag på någon säger dom att man ska då komma på en undersökning.. man väntar på tid o papper att ha med sig ang datum tid o vilken läkare man ska till o så får man inga papper hem ändå fast dom säger att dom bokat upp en..Nä stämas borde dom för idioti// mvh.Ida

  • giraffas

    Den puckade/nonchalant bm jobbar nog kvar än. Haft extrem oregelbunden mens i 2 år. Har varit mellan 11 och 46 dagar. Sen har vi kört oskyddat i 5 år utan blivit nåt. Ringde in å talade om mina problem å fick då veta att de tyder på cellförändringar och kötiden är 6 månader. De va ute september. Ringde igen här i veckan bara för att kolla hur kötiden såg ut. Du står i kö va de ända jag fick veta.

Svar på tråden jävla kvinnokliniken falu lasarett!!!