Tycker du man alltid behöver ha dopklänning på dop?
Sambon tycker att om vi får en kille nästa gång så ska han inte ha dopklänning på dopet, utan typ kostym.
Sambon tycker att om vi får en kille nästa gång så ska han inte ha dopklänning på dopet, utan typ kostym.
Nej det tycker jag inte.
Ja det tycker jag.
NÄ, det tycker jag inte.. en liten kostym är ju jättesött
Ja det tycker jag. En dopklänning är ju ingen klänning på det viset utan en symbol för att man ska växa i sin tro. Det är därför den är så lång. Så döps man i kyrka så tycker jag nog att man bör ha en dopklänning.
Nej, jag tycker inte alls att det är viktigt med dopklänning. Vår yngsta var så stor när hon döptes att hon inte kom i dopklänningen (en sån där släktklenod som alla barn i pappans släkt döpts i) så hon fick ha en alldeles vanlig klänning. Hon var så fin så. Min systerdotter döptes i en illröd sidendräkt från Singapore. Väldigt långt från traditionell dopklänning, och jättefint.
ja det tycker jag! min son hade samma dop klänning som mamma och hennes syskon, mina kusiner och mina syskon och deras abrn har haft!
förövrigt så är det min mammas mormor brudklänning som dom sydde om till dop klänning
Nä, skulle vi döpa skulle jag välja något annat.
Beror väl pa lite. Kostym tycker jag personligen inte är sa roligt men det finns ju jättefina rompersuits
nej man måste inte.... finns fina dopdräkter osv. men man kan ju göra en "killigare" variant på dopklänning oxå...
denna sydde min svärmor till Monz dop!!!