• Anonym

Budgivningen är igång..

Åh idag får vi reda på om vi vinner budgivningen om huset vi varit o tittat på..
    Fy va jobbigt å vänta på att killen ska ringa o berätta hur det går.

Hoppas hoppas!

• Svar på tråden Budgivningen är igång..
  • Sunnyflower

Åh spännande Håller tummar och tår för er!

• sofie3

Fy va ledsen besviken och förbaskad jag är nu.. I ett nafs så gjorde en av de andra en chockhöjning med 70000:- så nu får vi lägga oss. Ännu en smäll på näsan.
    Man lär sig ju aldrig, har nästan möblerat hela huset i huvudet och vipps så försvann det till en annan budgivare.
    Usch, jag är ledsen!

• afrodite78

Ja fy bubblan för budgivningar. Vi hade satt 1,8 milj som max för vårt hus men kunde inte sluta buda och fick det till slut för strax över 2 milj.
    Detta var vår 4:e budgivning så vi ville inte bli snopade på ännu ett hus.
    Jag är jättenöjd iaf och tror inte vi betalat ett överpris...

Men det är ju så jobbigt när man letar hus för man tror ju hela tiden att man ALDRIG kommer hitta ett SÅ bra hus igen. Men jag kan trösta dig med att det gör man..

Lycka till nästa gång!!

• Sunnyflower

Aj då, va tråkigt :(. Förstår att du är besviken nu.

• Anonym (ledsen)

Vi skulle bjuda på ett hus förra veckan. Vi var bara tre intresserade å såg detta som nästan avgjort. Vi hade satt en maxgräns. Å gissa vad?! Mäklaren ringer (telefonbudgivning) på morgonen kl 08.30 å säger sig ha ett bud som är lite mer än utgångspriset. Sen får vi några minuter på oss å funderar lite men backar för att det kändes fel på nått sätt.
    Nu står huset kvar på mäklarens hemsida och en ny tid för visning är satt. Huset blev då allså inte sålt men vi tänker inte bjuda på detta hus nått mer då mäklaren är helt knäpp enligt mig.
    Som du säger så hann jag också möblera hela huset å allt...

• sofie3

Ja visst kommer det fler hus men inte i vår prisklass. Detta huset hade ganska stort renoveringsbehov, MEN samma hus i området säljs för 2,5milj cirkus. Och det varken vill eller kan vi betala.
    Vi hade oxå satt en maxgräns på 1,8 men just nu står det stilla på 1,830. Vi väntar vårt 4:e barn och behöver ett stort hus med många rum och dessa hus är perfekta för oss.
    Fy vi ska lägga ett bud till men sen är det över för våran del.
    Jaja om jag kommer ihåg så meddelar jag vad det gick för.
    Tack för era svar.

• Anonym

Jag känner samma grej, är mitt uppe i en budgivning, och har som du säger redan planerat in var enda liten detalj, och sedan kastar sig hastigt EN NY person in i budgivningen, när det i princip redan var avklarat! Och nu vet jag varken ut eller in. Jag tänker som du -vi kommer ALDRIG hitta ett lika bra hus igen.

• sofie3

Precis samma här, vi var 3 när budgivningen började i fredags men idag kom en ny till "vår" budgivning oxå.. *SUR*

• Anonym

Genast börjar jag misstänka att mäklaren har ett finger med i spelet, eftersom han märker hur gärna vi vill ha huset. Vi budar över, minuten efter att vi har blivit överbudade, och det rejält med...
    Jag orkar verkligen inte mer! jag är så jävla deprimerad! Huset jag bjuder på har gått upp ca 700000:- Och vi som trodde att vi hade goda marginaler för budgivning....pyttsan heller!

Det känns bokstavligt talat som om hela min värld precis rasar samman. Jag är aldrig tillräcklig!

• Bo Peep

Vi vann inte budgivningen, men fick huset ändå. Det är ju faktiskt säljaren som bestämmer vem han/hon vill sälja till. Allt hopp är inte ute förrän huset är sålt. Håller tummarna för er!

• Anonym

*Tack* Bo Peep! Det värmer att någon annan vill en gott :)

• sofie3

Men inte kan man väl ringa säljaren som är en liten tant i 75års åldern och berätta vem man är och hur många barn osv osv??

• Anonym (ellam)

Ni vet väl om att ni har rätt att få namn på alla som har varit med och budat. Det har ni rätt att beom och är inte alls ovanligt eller konstikt. Det för att det ska bli svårare med falskbudgivning.

• sofie3

Vi gick med en bit till kan man säga utan resultat.. Nu är det uppe i lite drygt 1,9 och där stoppar vårt lånelöfte så det känns lite bättre än igår.
    Men ack så besviken man blir när man inser att det är kört!
    Lycka till ni andra som letar hus.

• glidan

700000 är en spott styver i sthm
    jag la 700000 över utgångspriset inann andra visningen
    ändå vart det 400000 till inann jag fick boendet
    tycker det är horibelt men vill man bo så får man betala
    hade vart på 5 budgivningar inann och jag ville inte förlora igen

Svar på tråden Budgivningen är igång..