• Anniegirl

Hård livmoder

Hur ska egentligen livmodern kännas? De senaste dagarna har min livmoder varit stenhård. Jag har inte ont eller så (förutom foglossningen). Sambon tycker att livmodern (han pillar mer på magen än vad jag gör ) har blivit väldigt hård nu senaste tiden. Speciellt på kvällarna. Är det normalt?????

• Svar på tråden Hård livmoder
  • Anniegirl

Glömde ju att skriva att jag är i v 17.

• Knytets mamma

En del känner ju tidigare av sammandragningarna, livmoderns träning inför förlossningen. Då blir livmodern hård som en boll.
    Det kan även vara beroende på hur er lill* bebis ligger, och på kvällen kan ju även magen vara mer spänd på grund av det du ätit under dagen, luft du svalt och så vidare att du blir lite väderspänd så att säga.

• Zmulan

Min är nästan spänd hela dagen, på morgonen är den något mjukare, men det är en helt annan "konsistens" än den vanliga magen.

• Anniegirl

Okay. Då är det förmodligen normalt iaf. Har ingen aaaaaning om hur en gravid mage ska kännas .

Tack för svar!

• Thea

Min är hård och ligger som en fyrkantig platta....ca 3-5cm nedanför naveln.
    Kan vara stenhård och mjuk.....jag tror det är den men man vet aldrig är nybörjare.

• Gibbe

Livmodern tränar hela grav genom sammandragningar. När livmodern blir stenhård är det ganska så säkert en sammandragning

• Hushi

Min blir också stenhård ibland. Just på kvällen. Den kan kännas som en sten när jag ligger på rygg i sängen. Men inte alltid. Ibland är det lixom bara lite spännt.

Svar på tråden Hård livmoder