• AnnaJ21

Hjälp mig med en inledning eller helt tal eller avslut på en tärnas tal till bruden...

Jag är syster o tärna!

• Svar på tråden Hjälp mig med en inledning eller helt tal eller avslut på en tärnas tal till bruden...
  • GodisTokig

Ja du... Har aldrig själv varit tärna... men jag kan ju berätta om mina 3 brödrars gemensamma tal till mig/oss på bröllopet

De hade lagt upp det i tre delar
    1.historik
    2.nutid
    3.framtid

1. Min äldsta bror berättade om hur jag var som yngre. Alla bråk och min envishet men samtidigt om när jag var snäll och skyddade honom

2. Min mellan bror berättade om allt jag åstakommit i mitt liv "so far". Om när han träffade min man första gången och vad han tyckte om honom (jätte roligt att få höra ) och hur stolt han är över mig och min man att vi förenar alla dessa människor som var på plats... för utan oss hade aldrig festen ägt rum.

3. Min yngsta bror berättade om framtiden om hur han ville att vi ska skaffa barn och att han hjälper till med obegränsad barnpassning samt erbjuder sina tjänster inom andra behövliga områden Ex. lasta ved, bjuda på middag. Och att han ser fram emot ett barndop då alla får träffas igen

Hoppas det är till någon hjälp!!

*kram*

• GodisTokig

Ps/ Tala inte bara till bruden utan bjud in brudgummen i talet.
    Det är ett bröllop som förenar dem båda... Tråkigt om man "bara" talar om de sina egna.

Mamma till exempel.. hon pratade till oss i sitt tal att vi var som ett par nyttvättade jeans vi två: tighta!!

Svar på tråden Hjälp mig med en inledning eller helt tal eller avslut på en tärnas tal till bruden...