• Bergtuvan

Har fått ett hett tips på att zinktabletter kan hjälpa mot dålig hy! Någon som har erfarenheter???

Ät Zink och få finare hy! Kan det stämma???

• Svar på tråden Har fått ett hett tips på att zinktabletter kan hjälpa mot dålig hy! Någon som har erfarenheter???
  • Pokergirl

Sök på hy och zink, finns massa kommentarer om förbättrad hy efter zinkbehandling. Om det funkar vet jag inte - men lova mig att återkomma med rapport!

• Karamellfabriken

Min erfarenhet av zink är bara positiv.
    Har alltid haft små kvisslor på låren men de har försvunnit sedan jag började äta zink.

All you need is love
  • Bergtuvan

Har läst mycket positiva åsikter nu om zink och min första burk är inhandlad. Stoppade i mig ett piller så fort jag kom ut ur butiken, men är nu arg på mig själv att jag glömde dagens...får inte ta det förrens ikväll då!

Pokergirl: Jag LOVAR att rapportera!! Kan ju hoppas att det blir en positiv rapport, gäller att vara tålmodig för det märks nog ingen skillnad direkt. Vad kan man tänka sig, 2-4 veckor kanske sen borde man se ngn förändring....

• olpansfamilj

jag har använt zink periodvis förut och märkte skitbra effekt på naglar och hår!!! Fick snygga långa naglar, det sa bara vips typ.... Jag har inte använt på åratal, använder endast vanliga vitaminpiller.....

Är det där silicol som säljs på hälsokosten bra??? Någon som har provat?

• olpansfamilj

Bergtuvan, vad köpte du för något?

• Bergtuvan

Men du märkte inget på hyn? Men du kanske har en fin hy redan??

Silicol vet jag inte vad det är..

• olpansfamilj

då hade jag bra hud.....Började äta i tonåren (hmm kanske orsaken till att finnarna försvann, kanske inte var åldern)
    Jisses! Jag måste till hälsokosten!! Har bra hud på ansiktet nu, men får lätt utslag på ryggen!
    Vilken sort köpte du?

• Bergtuvan

jag köpte på hälsokost för apoteket sålde ej ren zink... naturapotekets tror jag de hette. En blå etikett. 100 st 30mg för 79:-

Ska väl ta 30 mg om dagen har jag läst så de räcker ju i 100 dagar...ff arg för att jag missade en i morse!

• Taggtroden

Oj! Detta ska jag prova!! Låter ju super! Har väldig problem med min hy i ansiktet ...

Svar på tråden Har fått ett hett tips på att zinktabletter kan hjälpa mot dålig hy! Någon som har erfarenheter???