• SötisGittan

Hmm..pengar som inte dragits...

Vad gör man??

Checkade ut från hotellet i söndags (6 maj) och pengarna har fortf inte dragits från kontot....

Ringde anonymt och kollade när de brukar dras (mastercard) och hon svarade direkt...lekte "ovetande" om personens efternamn så hon inte kunde kolla direkt

Skulle ju va "fint" om det inte dras alls men känns superdumt ju....

Men inte vårt fel ju om man säger så...

Vad göra??

• Svar på tråden Hmm..pengar som inte dragits...
  • Tjej 83

vänta o se?
    eller så får du ringa henne igen o säga att de inte dragits?
    men ja hade nog väntat hehe

• Vilmagbg

När vi bodde på hotell i julas så betalde jag med mitt Visa-kort och dom drog inte pengarna med en gång. Varför vet jag inte. Efter en vecka hade dom pengarna fortfarande inte dragits. Sen tänkte jag inte mer på det. Men 3 veckor !!! senare ringde dom upp mig från hotellet och sa att något blivit fel och att vår räkning inte hade betalts och i dag skulle pengarna dras från mitt kort.

• SötisGittan

Man vill ju va iskall...men det känns samtidigt fel liksom....samvetet ;)

• Fidelis ad urnam

Det kan ta hur lång tid som helst.
    Köpte en plånbok den 2 Maj och den kostnaden drogs inte från mitt konto förrän för några dagar sedan.
    Ring din bank och kolla med dem.

Yes! Jag har attitydsproblem. Men vet du vad, LEV MED DET!
  • SötisGittan

"Problemet" är att det är gubbens kort....å han kommer inte ringa...

Banken lär inte säga nåt till mig om det hela....

• Fidelis ad urnam

då är det bara att vänta och se.

• SötisGittan

Joo...får göra det...

Men grejjen är den att det kan ju ta typ 2 månader och det dras iaf inte....vi kommer liksom glömma bort det då och så blir det typ ooooops - på kontot för att de dragit....

Bästa är ju att ringa så det blir rätt....men man tvekar ju ifall det blivit en miss som inte upptäcks...hmmmm...

• Fidelis ad urnam

Ja du har nu två val.
    Antingen struntar ni i att ringa och hoppas det har begåtts ett misstag. Se då till att alltid ha pengar på kontot.
    Eller så ringer ni och uppmärksammar dem om det eventuella felet så att pengarna dras omgående.

• SötisGittan

Ska ta å diskutera det så får vi se hur vi gör =))

• skorpionen80
    SötisGittan skrev 2007-05-14 18:31:49 följande:
    Joo...får göra det...Men grejjen är den att det kan ju ta typ 2 månader och det dras iaf inte....vi kommer liksom glömma bort det då och så blir det typ ooooops - på kontot för att de dragit....Bästa är ju att ringa så det blir rätt....men man tvekar ju ifall det blivit en miss som inte upptäcks...hmmmm...
    Lägg undan pengarna någonstans så har ni ifall det dras senare. Annars har ni lite sparade pengar =)
  • SötisGittan

Skorpionen...du är för smart du ;)

För över de till mitt konto om nån vecka (innan lön) som det typ aldrig kommer in pengar på...=)))

• SötisGittan

Glömde....som jag mao knappt använder (kortet finns hemma jämt)

• SötisGittan

Behövde inte föra över pengarna för idag drogs de...äääääntligen....en sak mindre att fundera över ;)

• Hannish

Företaget kan dra pengarna upp till ett år i efterhand om det har varit något fel.

Jag jobbade på hotell tidigare och vår kortläsare i baren gick sönder någon gång i augusti/september.
    I februari ringde en tant från ett företag och sa att hennes chefs barräkning inte hade blivit dragen ännu. Vi kollade upp det och hon hade ju rätt. Inga kort som var dragna i baren hade vi fått in pegnar från. Under ca 5 månader. Så jag fick stå i två hela dagar och bara dra igenom massa kontokortsslippar för att vi skulle få in pengarna. Vilket vi ju så klart hade rätt att göra. Men oj, vad många som ringde då och undrade vad det var för summa som var dragen. Vi förklarade och en del sa bara ok och en del blev arga och började skriva om att "så sent får man inte dra pengar". Men haha, vi hade rätt.

Alltså: av 300 gäster så ringde 1 och sa att det inte var draget. När vi väl drog ringde säkert 250 gäster och undrade varför...

Svar på tråden Hmm..pengar som inte dragits...