• Aunt Molly

Chicco caddy

Hej!

Är det någon som har en Chicco Caddy? Jag köpte nyligen en sådan på Babyland och i instruktionshäftet står att det ska medfölja regnskydd och transportväska vilket det inte gjorde. På Babyland påstår de att dessa produkter inte finns och att det står fel i instruktionsboken men på Chiccos hemsida verkar det finnas i alla fall regnskydd till Caddy-vagnarna! Är det någon som har en sådan vagn och vad fick ni med för saker? Ska jag pressa Babyland mer?

• Svar på tråden Chicco caddy
  • Tina83

det dör verkar olika från butik till butik.

ring till olika afförer o fråga!

är du nöjd med caddyn i övrigt? ja vill också ha en sån!

• Aunt Molly

Tina: jag har precis köpt den och är inte ens säker på att jag ska behålla den. Är ganska missnöjd med Babylands s.k. service, de upplyste t.ex. inte om att vagnen är godkänd för max 15 kg, så det är inte länge jag vågar använda den (min son är 2½ och väger över 15 kg redan). Om de dessutom inte ens skickar med rätt tillbehör har jag ingen lust att köpa vagn av dem...

Men det är säkert inget fel på själva vagnen!

• Tina83

babyland börjar bli kända för sin dåliga service...fler o fler klagar på dem, över hela landet.

trist att dem inte upplyser om vagnen, men ibland ör ju personalen inkompetent o faktiskt nte vet nåt om vagnarna...tyvärr..

vad fick du ge för den?

• Aunt Molly

Vagnen var till kampanjpris: 495 vilket ju var ett bra pris men man blir ändå besviken att få så dålig service. Eftersom vi bor ganska långt från närmsta Babyland frågade jag extra noga för vilka åldrar vagnen var avsedd och min son provsatt vagnen dessutom. Konstigt att inte personalen reagerade att han kunde väga över 15 kg eftersom det var tydligt att vagnen var till honom och att han dessutom ser stor ut för sin ålder. Man frågar ju personalen just för att man inte kan allt om vagnar själv! Jag har ingen större lust att köra in till stan en gång extra för att lämna tillbaka vagnen men samtidigt känns den rätt värdelös med tanke på maxvikten. Kanske man kan ha den till nästa barn, men tanken var att ha en liten paraplyvagn till sommarens bilsemester i Europa. Vi har en BRIO-sulky, men den tar ju upp halva baggaget på bilen...

Chicco Caddy finns inte nämnd på Babyland.se så de kanske bara hade ett tillfälligt parti och utan tillbehör. Priset var ju lågt men det fanns likvärdiga vagnar för halva priset på COOP...

Svar på tråden Chicco caddy