Nytt missfall - igen
Går precis igenom mitt 3:de missfall sedan januari i år.Blev gravid i november i fjol. Hade sedan ett MA i v11, men embryot hade dött redan i v 6+4. Det började då med en brunaktig flytning. I efterhand kan jag själv förstå när graviditeten gick under för graviditetssymptomen avtog i samband med detta.
Blev sedan gravid innan jag hade fått tillbaka min mens och tyvärr gick den graviditeten under bara några dagar efter jag gravtestet. I och med att jag inte fick tillbaka min mens var det svårt att säga hur långt skriden graviditeten var men jag kunde tidigt säga att det var något som var fel - jag kände mig aldrig särskilt gravid.
Vi bestämde oss sedan för att vänta en mens innan vi försökte igen. Blev igen gravid på första försöket och kunde dessutom känna hur brösten spände men inga andra symptom. Två veckor efter förväntad mens kom det en brunaktig flytning. UL visade en tom hinnsäck men det var så tidigt i graviditeten att det var för tidigt att kunna säga att det inte skulle gå vägen. Tyvärr har blödningarna bara tilltagit och nu är missfallet konstaterat. Har läst en hel del på nätet om habituella aborter och känner mig orolig över att vi aldrig kommer att lyckas.
Min fråga är om hur länge ni tror att man ska vänta innan man vågar försöka igen. Har pratat med Gyn och de är lite tveksamma angående utredning då de inte vet hur de ska tolka det andra missfallet, som var så tidigt och aldrig ledde till att jag behövde uppsöka sjukvård. SJälv kan jag också känna mig tveksam i och med att det innebär att jag skulle behöva vänta på utredning till ca september - jag vill ju ha barn så fort som möjligt (men börjar känna mig något knäckt psykiskt...)