• johannajois

Kombinerad möhippa/svensexa!

Jag och min blivande man ska ha kombinerad möhippa/svensexa. Dels är sällskapen så spridda så ingen kommer ta tag i det och den största delen är pga att vi inte kommer kunna bjuda allihopa som vi skulle vilja, så därför vill vi ändå att dom ska kunna ta del av festen. Nu till det jag behöver hjälp med....vad ska vi hitta på?! Vi kan juh inte bara sitta hemma och dricka alkohol utan vi vill göra en massa roliga saker!

Kom med era förslag nu!!!!

• Svar på tråden Kombinerad möhippa/svensexa!
  • Tesselajnen

Ni ska inte hitta på något alls! Det är era vänner som ska ordna möhippa resp svensexa och där ska ni inte ha något att säga till om =P

;)

• Gunilla75

Brännboll, Paintboll, Laserdome, 5-kamp!

• Nevy

Det låter helt galet att planera sin egen möhippa/svensexa. Det ska era vänner göra, och ni ska inte fira ihop.

Tror ni inte de kommer göra nåt, så får ni väl påpeka lite fint till din mans bästa vänner, och han till dina.

Sen kan ni ha en annan typ av fest gemensamt, men kalla den nåt annat i så fall.
    Då kan ni göra kul saker, som höghöjdsbana, paintball, lasergame, femkamp, gocart.

Hoppas ni får kul!

• Thursday

Det låter som en rolig idé att ha kalas för alla man inte kan bjuda på bröllopet. Jag måste nog hålla med de andra - någon möhippa/svensexa är det inte.

• erika86

Men vaddå? Om man vill kalla det för kombinerad möhippa/svensexa så får man väl det? Och om man vill ordna detta själv, av vilken anledning det nu är så får man väl det med?

Annars tycker jag att du har fått ävldigt bra förslag på aktiviteter... Förutom det så kolla upp om det finns något speciellt just där du bor. På vissa ställen finns det t.ex. äventyrshus.

• Thursday

Klart att man får kalla det vad man vill. Men om jag vore brudens vännina och höll på att sy ihop en möhippa av något slag, och sen fick en skriftlig inbjduan från bruden till möhippan så hade jag nog känt mig något... snopen.

• Nevy

Fast kalla det vad man vill?? En möhippa/svensexa ordnas traditionellt av bruden/gummens vänner. Det är som att kalla jul för påsk.
    Det är helt olika fester. En fest man ordnar själv är ingen möhippa/svensexa, men kan så klart vara fantastiskt kul ändå!

Jag tycker idén är rolig, men en möhippa/svensexa är det ju inte.

• johannajois

Så här är det...nästan ingen av våra vänner kommer komma och därför vill vi ha en fest istället. Vi ska ha ett trippelbröllop vilket innebär att vi bara kommer bjuda dom närmsta och vi är ändå 200 personer som ska vara på en båt. Våra vänner känner inte varandra utan här snackar vi om att blanda typ 20 olika sällskap som aldrig träffats, jag kan svära på att ingen kommer att ordna någon möhippa/svensexa för oss. Varför får vi inte kalla vår egen fest för möhippa/svensexa?? Även om det inte blir någon riktig sådan...det är för oss det enda sättet att få ha en!! Så vi kan väl ha en låtsas då?  

Tack för dom tips jag fått!!

• Thursday

Visst, om du är helt säker så är det säkert så. Jag trodde inte heller att jag skulle få någon möhippa eftersom inga av mina kompisar känner varandra... men jag fick världens bästa hippa och de hade verkligen ansträngt sig och riktigt lärt känna varandra under tiden.

• johannajois

Ja fast om man tänker så här då...dom flesta ska inte ens komma på bröllopet! Så jag är säker...den tjej som ska komma och som är en av mina bästa vänner vet om detta och tyckte det var en jättebra ide.

Svar på tråden Kombinerad möhippa/svensexa!