• Anonym (???)

Köpa present till den man har möhippan för?

Jag ber om att få vara anonym då jag inte vill förstöra hela överaskningsmomentet!!

Jag ska på möhippa, för första gången i mitt liv. Helt plötsligt slår det mej ; ska jag köpa med mej en present till den blivande "bruden" ??

Isåfall _vad_ ?? Och för hur mycke?

Vi är inte nära släkt och inte bästa kompisar.

Jag börjar känna att det här kommer bli så dyrt att jag itne har råd att följa med. :S

• Svar på tråden Köpa present till den man har möhippan för?
  • Nickname

Nej, ingen present. Själva möhippan är ju presenten till den blivande bruden

• MARIA99

Köper du inte presenten till bröllopet ? På min möhippa var det väll aktiviteterna de på möhippan sponsrade sas & dela kostnaden för och samma med den jag ska på nu.

• SysterHedvig

brukar man ge något till bruden på möhippan? Vanligen väntas följet lägga lite pengar var för att bruden ska slippa betala för festligheterna och sen ger du paret en bröllopspresent istället, när du går på bröllopet

• Anonym (???)

Men så har jag läst i andra trådar där man förväntas ge en present utöver själva partajet??

Ni som ska på på möhippor nu hur mycke kommer ni få lägga ut om ni plusar in era egna eventuella resekostnader osv i det?

• MARIA99

Tror de skulle gå på 150:- ca för aktiviteterna & sen den egna kostnaden för sin middag & dricka.

• gambia90

Kolla med den/dem som planerat möhippan. Det är olika beroende på vilken sorts möhippa som anordnats.

• MARIA99

Beror väll på vilka slags grejer man ska göra & hur många som delar på kostnaden. Vi är bara i planeringstadiet än =)

• April Mamma
    Anonym (???) skrev 2007-05-14 18:24:53 följande:
    Men så har jag läst i andra trådar där man förväntas ge en present utöver själva partajet??Ni som ska på på möhippor nu hur mycke kommer ni få lägga ut om ni plusar in era egna eventuella resekostnader osv i det?
    Vissa brukar ge en present som tex symboliserar eran vänskap osv...andra brukar lägga en del pengar för att bruden skall köpa sig nya kläder till möhippe kvällen osv...
    Men annars så brukar man inte ge present.

Jag har varit på möhippor som har kostat allt från 500-1200 kr. (utan resor)
  • Anonym (???)

gambia

Japp jag vet men det kan va kul att höra vad andra får lägga ut.

jämfört med vad MARIA99 skrev här så kan jag garantera att det kommer behövas en del hundralappar mer för min del :-S

• MARIA99

Oj med så dyra hippor kan ma förstå att inte alla har råd att medverka =/

• Anonym (???)

MARIA99

jag kommer få lägga dryga 6-700kr och jag börjar nog fundera på om jag verkligen ska prioritera det här.
    Jag kommer inte vara rik i sommar nämligen..

• MARIA99

nej det kan jag ju förstå då..helst om du inte så så nära vän med bruden.

• April Mamma
    MARIA99 skrev 2007-05-14 18:29:18 följande:
    Oj med så dyra hippor kan ma förstå att inte alla har råd att medverka =/
    Det beror ju på vad man gör osv...Det behöver ju inte bli så dyrt men oftast så drar det ju i väg med aktiviteter/mat.

Det viktiga är ju inte att det kostar mycket utan att man har trevligt tillsammans
    Det finns ju "budget" saker att göra också.
  • swh

Kanske funkar det annorlunda här i Australien, för n'r jag var på möhippa för ett par veckor sedan så fick alla presenter, inklusive bruden såklart.

Svar på tråden Köpa present till den man har möhippan för?