• Beckah82

Shit...hjälp!! Blodblåsa!

Min son har vårtor på händer, fötter och till och med ett par på läppen...ja...precis. Inget skoj.

men eftersom han fått så mycket så har han blivit beviljad att gå och frysa bort dem, vilket vi nu börjat med.

Första gången för två veckor sedan. Sköterskan tog det försiktigt och duttade bara lite. Det fungerade utmärkt och de vårtorna försvann men så var vi tillbaka idag för att behandla återstående vårtor och SHIT! Den Skötserskan tog i som att hon skulle frysa HÅL rakt igenom foten men jag tänkte att hon vet väl vad hon gör...

...tydligen INTE för nu här några timmar senare så har varenda behandlad vårta svällt upp med en vätsefylld blåsa och visst...det kan väl vara acceptabelt med en liten reaktion men sen är det en vårta under foten som reagerat enormt! En stor blodfylld blåsa med en diameter på dryga centimetern.

Gör skitont på pojken å så...plus att det ju verkligen inte får gå sönder 8infektionsrisk) inte så himla bra när blåsan sitter under foten...

Ringde sjukvårdsupplysningen...som sa att jag skulle ga honom en alvedon...mer går ej att göra. VA?!

Alltså ärligt. Är det sant? Är det det enda man kan göra? En alvedon mot en stor blodblåsa under foten på ett barn?

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin BF --> 070705 ♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-18 11:55:36:

Bild från i tisdags:

www.familjeliv.se/krypin/beckah82/gallery/phpn49k7j.jpg

Han är hos sin farmor nu. Idag fick jag samtal av farmor...det har blivit VÄRRE! Den är nu dubbelt så stor som på bilden!

Hon ska med honom till sjukhuset idag så jag sitter och väntar på besked...stackarn...

Kommer fan anmäla detta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-18 13:23:19:

Nu har jag fått veta från farmor som ringde att de varit hos en läkare. Läkaren gillade verkligen inte vad hon fick se. Så ska det inte bli.

Hon har iaf tömt blåsan nu och sagt att det ska kollas upp igen på måndag (och då är han hemma).
  • Svar på tråden Shit...hjälp!! Blodblåsa!
  • 4blevde

Men det låter ju helt sjukt, ALVEDON liksom  nånting annat måste ju kunna göras!!! Stackars Victor!!!

Mamma till Oliver, Felix och Trean i magen BF 18 Nov
  • Beckah82
    4blevde skrev 2007-05-14 20:00:18 följande:
    Men det låter ju helt sjukt, ALVEDON liksom  nånting annat måste ju kunna göras!!! Stackars Victor!!!
    Jaaa...låter som ett skämt...men ja...
  • AngelicaLj

Sjukvården i sverige i dag tyvärr. Åh jag blir så vansinnig! Fan i helvete, varför betalar man en jävla massa pengar för att samhället ska funka när det aldrig gör det!

• Beckah82
    AngelicaLj skrev 2007-05-14 20:02:33 följande:
    Sjukvården i sverige i dag tyvärr. Åh jag blir så vansinnig! Fan i helvete, varför betalar man en jävla massa pengar för att samhället ska funka när det aldrig gör det!
    Ingen aning...jag är sååå besviken redan sedan innan. Otroligt missnöjd.

Så ringer man om en sån här enkel sak som man tänker att DETTA...detta borde man ju kunna få hjälp med iaf..men nää
  • Beckah82

Ingen med ideer?

• Nazeeya

Jag hade en hemsk blåsa på foten i vintras, både blodig och varig.
    Sjukvårdsupplysningen rekommenderade mig att sätta foten i kroppstemperat fotbad, med grönsåpa i.

Kanske värt att prova? Och det svider inte!

• timberhochmandie

Vad tror du om såna där ringar för...liktornar? När han ska gå på foten menar jag. Man sätter ju på den så att ringen sitter runt själva blåsan så att blåsan inte belastas...

Svar på tråden Shit...hjälp!! Blodblåsa!