• barbafin

Intersports bärstol McKinley Kiddy Plus - Hjälp mig!

Vi var/är i snabbt behov av en bärstol och hittade en på Intersport, deras egen stol McKinley Kiddy plus. Provade den och tyckte att dottern satt rätt konstigt i den, väldigt framåt lutad. Ifrågasatte ställningen men försäljaren påstod att hon satt jättebra och att den var helt perfekt. Litade på hans ord och köpte den, smått desperat.

Har provat den om och om igen, ändrat alla inställningar som går men tycker fortfarande att hon sitter och lutar framåt, alltså lutar mot magen. Provade den när hon inte hade tröja och efter bara en kort stund så syntes på magen vart "säkerhetsbältet" satt. Och det tyder ju på att hon sitter och lutar mot bältet, vilket inte kan vara jätteskönt.

Tycker i övrigt att bärstolen verkar jättebra, med alla rymliga fack, vadderingar osv.

Skall barnen verkligen sitta så i en bärstol? Skall de inte sitta smått avslappnade bakåtlutade.

Vill ju inte att vi på vår vandring helt plötsligt får en missnöjd dotter... Vid provningarna är hon rätt nöjd, men är hon det också efter 3 timmar i den ställningen?

Någon med erfarenhet av bärstolar? Hur sitter era barn? Har ni bilder så jag kan jämföra med vår dotters sittposition.

• Svar på tråden Intersports bärstol McKinley Kiddy Plus - Hjälp mig!
  • strojes

Vi kikade på McKinleys bärstol när vi skulle köpa men tyckte inte om den. Blev en Vaude istället och i den sitter vår dotter jättebra + att axelremmar och höftbälte är sköna för bäraren.
    Tycker det låter som att bärstolen inte är riktigt rätt modell för er dotter. Verkar inte skönt att få märken efter bältet efter bara en liten stund.
    Om ni inte är nöjda ska ni absolut gå tillbaka med den tycker jag.

• MuminMy

Om du inte har ett jättebehov av att ha packning på samma rygg som dottern finns det betydligt skönare alternativ Ergo är en bärsele som har en påhängbar ryggsäck, den garanterar jag att du inte får ont av och att dottern sitter som en drottning www.ergobabycarrier.com säljs i Sverige bl.a. av www.edenbaby.se

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • barbafin

Sencha, tack för länken.

Skydiver, vi har också provat en Vaude och dottern sitter ju helt annorlunda i den.

MuminMy, har redan en bärsjal, så det är just en bärstol jag är ute efter.

Fler som har erfarenheter av McKinleys, just angående sittställningen?

• Ragnar

Vi har provat tre olika bärstolar och tyckte inte om någon av dem. Barnet satt inte bra. I en hängde han fram och i en satt han inte alls utan hängde med benen rakt ner och en i annan satt han så löst att han hängde och slängde när man gick och skulle kasat snett om han somnat. Dessutom tyckte vi att det var förskräckligt tungt att bära. Tyngden kommer så långt ut från ryggen så det känndes mycket tyngre än det egentligen är.
    Vi har gått på långa dagsvandringar med barnet både i bärsjal och en lånad ergo. Bärsjalen var helt klart bekvämast. Fast ergon var väldigt praktisk eftersom det gick att fästa en ryggsäck utanpå selen.

• barbafin

Ragnar, kommer du ihåg namnen på de bärstolar du provat?

• Ragnar

Den enda jag kommer ihåg säkert är Haglöfs. Har för mig att den andre var en McKinley. Den sista vet jag inte men det var en rätt så ny modell och skulle visst vara en av de bättre.

Svar på tråden Intersports bärstol McKinley Kiddy Plus - Hjälp mig!