• The Arrow

Vad för efterrätt när man ätit smörgåstårta? I så fall vad för efterrätt? Eller: Kaffebröd?

Visst hade jag en bra rubrik? ;)

Alltså: Vi ska bjuda på smörgåstårta till lunch nu i helgen. Kan man ha efterrätt till det?

Eller ska man satsa på kaffe och kaffebröd ett tag efter?

Vad tycker ni passar? Konkreta tips på vad som kan passa mottages tacksamt, t ex passar toscakaka om man skulle välja kaffebröd?

• Svar på tråden Vad för efterrätt när man ätit smörgåstårta? I så fall vad för efterrätt? Eller: Kaffebröd?
  • Freiya

det blir ju väldigt mycket gegg. smörgåstårta e ju geggigt och har ju en tendens att vara så gott att man äter tills det står en i halsen..
    då skulle jag nog helst bara ha nåt lätt till efterrätt. en god kaka eller nåt, typ chocholate chip cookies-typ.

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • The Arrow

Freiya - jaa det har du rätt i att det blir för mycket gegg om man har toscakaka efter..
    Kanske kan ha lite torra kakor till kaffet... hm... *funderar*
    Tack för dina tankar!

Rickeby - Jag tänkte den tanken snabbt förut, och ja det kanske blir fräscht och upp-piggande efter en lite "tung" smörgåstårta.

Tack för båda era förslag! =)

• cid

Jag skulle rösta på lite fräsch frukt och till det lite naturell youghurt som man blandar med jordgubbsflor. Blir sött men ändå lite fräscht sur...

Svar på tråden Vad för efterrätt när man ätit smörgåstårta? I så fall vad för efterrätt? Eller: Kaffebröd?