• Anonym (Läcker)

Alla tamponger läcker!

Fick barn för drygt 5 månader sedan, akut kejsarsnitt, inga värkar, jag var inte öppnad nånting.
     Fick mensen efter 3 månader, och har nu det för tredje gången efter dotterns ankomst.

Förr hade jag alltid tampong, det funkade utmärkt.

Men nu funkar det inte längre! Oavsett storlek eller märke, så läcker tampongen!!! När jag bödit igenom får jag ta ut den, och ser då att bara halva tampongen är blodig, alltså har jag inte haft mycket blödning, så att det skulle vara DÄRFÖR den läcker....

Varför är det så???? Jag lär ju inte vara särskilt uttöjd där nere eftersom jag inte ens var i närheten av en vaginal förlossning. BM sa på efterkontrollen att jag var stark i musklerna där.

Är det nån annan som har/har haft det så???

Pallar verkligen inte gå omkring med binda hela tiden, den läcker ju ÄNNU mer, kasar på sned och håller på....

• Svar på tråden Alla tamponger läcker!
  • Snö80

Byt till Mooncup, de läcker aldrig...

• Anonym (Läcker)

Vad är det?

• Snö80

Ett mensskydd som är det bästa jag haft, googla på mooncup.

• Anonym

Det låter nästan som du satt in den fel och att blodet liksom rinner förbi. Om den inte blir genomblodad så ökar den ju inte så mycket i massa så att det fyller upp helt. Jag kan få så ibland om jag inte satt in tampongen ordentligt, men du borde ju vara van användare.

Det låter inte troligt att alla märken skulle börja läcka helt plötsligt, känns mer som handhavandefel. Du kanske ska prova att byta storlek. Prova en mindre som hinner dra åt sig mer, eller en större som fyller upp mer.

• Anonym (Läcker)

Jag har testat de flesta storlekarna nu! Och ja, jag tycker oxå det känns som om jag gör nåt fel, även om jag gör som jag alltid gjort! Man får intrycket av att den inte sitter som den ska, helt enkelt! men samtidigt undrar jag ju om jag "förändrats" där nere efter graviditeten, trots kejsarsnitt?

Googlade på mooncup, verkar lite småläbbigt, men ska ändå fundera lite på det....

• Snö80

Det kan verka läbbigt men när man fått in snitsen efter en mensvecka så är det busenkelt och säkert, min har aldrig läckt, haft den i två år nu och den känns aldrig, tamponger kan ju göra ont ibland

• Ekorrfamiljen

Håller med Snö80!! En menskopp är det allra bästa mensskyddet man kan ha! Min läcker heller aldrig och jag har riiiiktigt riklig mens!

**Alla goda ting är tre ~ Tin, Troll och Vendel!**
  • Anonym (Läcker)

Hrm...okej....får kanske kolla på det då....funkar de lika bra på natten då? Kan man bara beställa dem? Inte köpa i nån affär/apotek el dyl?

• Snö80

Funkar när som helst på dygnet TS

• Ekorrfamiljen

Min har aldrig läckt, varken natt eller dag. Jag tömmer innan jag lägger mig och sen direkt när jag vaknar... Inga problem!

• snigelina

Jag rekommenderar också menskopp, har en divacup och är jättenöjd! Min mens är dock extremt riklig ett par dagar och då kan jag få tömma menskoppen en gång i timmen och även nån gång på natten eftersom den är full. Annars läcker den inte. Men då har jag också extremt riklig mens, som sagt.

• snigelina

Oj, så fel det låter! Jag måste inte tömma den en gång i timmen två hela dagar, utan det kan vara nån gång på dagen/dagarna som det kommer extra mycket så den måste tömmas så ofta under ett par timmars tid.

• Gumlan

sådär hade jag redan innan jag fött barn, beror nog på att man blöder för kraftigt.

• Anonym

Jag hade det problemet förut, jag fick det dock aldrig att funka med tampong... det upptäcktes sedan att jag hade en skiljevägg. Men om det har fungerat för dig förut så låter det ju konstigt om det skulle vara det... en tanke bara...

• Anonym (Läcker)

Gumlan: Nej, eftersom tampongen inte är genomblodig, så är det inte för att jag blöder för mycket.

• Casper2004

det där med menskoppen?är det inte äckligt att tömma den?usch jag som tycker det är äckligt att dra ut en full tampong!blä!

• snigelina

Casper2004 - Jag tar ut den och tömmer den i toalettstolen, man behöver ju inte titta på den! Sen ska man visserligen tvätta den också, men jag tycker inte det är några problem. Tycker tampong är äckligare *s*

• Ekorrfamiljen

Håller med! Tamponger och bindor är mycket äckligare!! Koppen tömmer man i toan, sköljer i handfatet och sätter in igen, ren och fin. Det gör inget om det inte kommit så mkt blod, den skaver inte och den torkar inte ut slemhinnorna som en tampong kan göra om man tar ut den för tidigt.

Fasen, jag borde få provission från tillverkarna av Diva Cup!

Svar på tråden Alla tamponger läcker!