• Doudoune

Privat barnläkare i söderort/Stockholm

Snälla, kan någon upplysa mig? Jag har sökt och sökt på nätet men vet inte hur jag ska hitta detta.

Jag har efter dagens prövningar insett att det inte går att få träffa en barnläkare på VC i Tyresö kommun, tvingats åka med min 1-åring till Sacchska barnakuten och fått vänta i fem timmar för att inte ens få dotterns öron undersökta.

Mina frågor:

-Vad kostar ett läkarbesök hos en privat barnläkare?
    -Kan ni rekommendera någon läkare/läkarmottagning i Söderort elelr i Stockholm?
    -Hur funkar det med att få tider, m.m. Märker ni stor skillnad i vård?

Ytterst tacksam för svar!!!
  • Svar på tråden Privat barnläkare i söderort/Stockholm
  • mludvigs

Jag vet precis vad du menar! Har efter ett antal försök helt slutat ringa VC nu förtiden eftersom man bara får helt kass vård där (om man nu lyckas få någon).

Här i Nacka kan man istället vända sig till barnläkarmottagningen på Nacka sjukhus. Mycket trevliga och man får bra hjälp och får tala med personal som förstår.

Har även fått bra vård av Näraukten på Nacka sjukhus. Den drivs av ett privat bolag (undrar om inte barnläkarmottagningen gör det oxå). Nu ska man väl inte rekomendera att man ringer närakuten bara för att man inte får kontakt med VC men ibland har det varit ett måste eftersom man inte vill störa de 'riktiga' akuterna med typ kraftig öroninflammation.

• Doudoune

Hmmm...ja, vi bodde 5 minuter från Nacka sjukhus förut, det var skönt! Undrar om man får gå till den barnläkarmottagningen om man inte bor där? Ska höra mig för.

Ingen som vet någon privat barnläkare, eller privatläkarmottagning?

• TR74

Ställde själv denna fråga för ett tag sedan och fick ett svar www.engelbrektskliniken.se ligger på Östermalm.

Tog själv reda på en läkare i Bandhagen som heter Magnus Lundberg tfn 727 02 70, jag fick ingen tid då mitt ärende inte var direkt akut (kolla stabilitet i nacke) men dom har akuttider varje dag.

Annars är det ju helt hopplöst att få tag i barnläkare, nu har jag dock fått en tid på BVC men det tog ett tag...

Svar på tråden Privat barnläkare i söderort/Stockholm