• Anonym (hmm?)

graviditetstest, svagt streck?

Har gjort ett graviditetstest där det med mycket god vilja kunde tydas ett väldigt svagt streck i den rutan det ska vara ett streck om man är gravid. Är det vanligt att det blir ett svagt streck fast man inte är gravid? Mensen borde ha kommit igår så jag testar inte för tidigt.
    tacksam för svar!

• Svar på tråden graviditetstest, svagt streck?
  • Anonym (samma här)

ja fick ett jätte svagt + när ja blev gravid... testa om några dagar igen,,,

• Anonym (hmm?)

När testade du då? var det innan mensen skulle ha kommit?

• Miss u

Testade förr månaden när jag var en vecka sen. då visade sig ett litet svagt streck... men det visade sig vara falskt alarm.. =( pust!!!

• Esbjörn

Vad jag vet så är ett streck om det är åt rätt håll = gravid, oavsett om det är svagt eller starkt. Är man ej gravid blir det inget sådant streck alls. det är vad jag har hört och vet efter erfarenhet sen tidigare. Gör ett till om du är osäker, lycka till!

• Esbjörn

Med streck åt rätt håll så menar jag så att det blir ett + förstås.

• Anonym (hmm?)

Tack för era svar. Vill så gärna vara gravid så jag är rädd att det kanske bara är mina ögon som vill se strecket. Min sambo såg det oxå men det är som sagt med mycket god vilja.
    Får testa igen men man blir ju så ivrig

• kladdkakan

TS Håller tummarna för dig :)
    har du testat dig igen?

• Me2

Mitt test var oxå totalt värdelöst.
    Jag testade en vecka efter mensen skulle kommit och då borde det vara ett hyffsat starkt streck. Och visst, ville man väldigt gärna se ett streck så fanns det där, men annars inte. Var ändå gravid, så vänta några dagar/vecka till och ta ett nytt....

• Anonym (undrar)

Har precis gjort ett test och först va det inget, men efter en minut så syntes ett svagt streck.. men nu när det gått ca 20 min så får man verkligen anstränga sig att se ett streck, vet inte om sambon skulle se.. eller jo kanske!! Tänk om det blev ett plus på första försöket Ska göra ett nytt test imorrn el på fre med ett CB!

• Anonym (ägget)

om du får ett svagt streck så ska du göra ett nytt med morgonurin och vara noga med att doppa testet just de 5 sekunderns som det står på testet. Morgonurinet är mer koncentrerat såvida du inte kissat de senaste 4 timmarna (minst 4 timmar) och då är det lättare att plussa. HCG halten är hög då.

Svar på tråden graviditetstest, svagt streck?