• Trinity78

Nageltrång

Jag har dubbelsidigt nageltrång på stortån och har haft det i flera veckor nu. Jag har bytt skor och inte klippt nageln fel eller för kort, så det är inte det. Det blöder på ena sidan också. Det gör vrålont och naturligtvis lyckas jag stöta i den titt som tätt!

Vad göra?

Patrik, nu räknar vi ner... (17 dagar)
  • Svar på tråden Nageltrång
  • Majsan70

Jag fick ett hett tips av kirurgen när min son hade elakt nageltrång. Utöver det du redan gör så rekomenderade hon att man varje dag skall bada fötterna i varmt vatten med massa jodat salt i. Vanligt bordssalt alltså. Typ 250 gr till en vanlig balja.
    Jodet i saltet skall tydligen dra ut det onda eller nåt.

Skumt låter det men sonens onda nageltrång gick över o han slapp operera det. Det har dessutom aldrig dykt upp igen.

• Rymdmamma

jag brukar försiktigt bända upp nageln på den sida det gör ont efter tex dusch/bad så den är lite mjukare nageln..

det gör ont att bända men gör man det så brukar mina nageltrång gå över på ca. 1 dag till efter det.. typ håll kvar ett tag sen du lyckas bända upp änden på nageln lite och vänta nån minut då blir ju nageln uppböjd..

det gör ju ont av att nageln växer/skär sig nedåt neh?

funkar bäst om nageln har en liten ände som ändå sticker ut lite så man har nått att bända i...

• Lillflickan

Ibland tror man det beror på nageln, men det visar sig vara små piggar av nageln, och har man ont kan det vara svårt att klippa bort dom.

Ett tips är: klipp ett V mitt på nageln, så dras nageln ihop. Brukar ofta ha nageltrång och klipper så och det tar ett par dagar sen hjälper det faktiskt.

♥ Mamma till Storebror, Gullan, Bischen & Gnutten ♥
  • jannej

ta en tång och dra ut skiten

Nä men blir det för jobbigt får du väl snacka med en läkare

• Trinity78

Tack så mycket för alla tips! Jag har försökt peta lite men det gjorde så satans ont. Det verkar inte finnas nåt som retar där i alla fall. Jag klippte ett V i nageln igår och idag känns det mycket bättre! Får jag nageltrång igen ska jag prova saltbadet.

Tack tack!

Patrik, nu räknar vi ner... (15 dagar)
Svar på tråden Nageltrång